Pe 25 Iulie, la sediul Consiliului de Mediere din Bucureşti a avut loc semnarea protocolului de colaborare între Colegiul Pacienților și Consiliul de Mediere pentru soluționarea litigiilor dintre pacienți și cadrele medicale sau instituțiile medicale, soluționare ce se va realiza prin intermediul procedurii de mediere.

“De azi, pacienții care vor să sesizeze un caz de malpraxis au unde să se adreseze. Colegiul Pacienților lansează serviciul de suport și mediere între pacienți și medici, pentru cazurile de malpraxis, aceștia putând solicita acest serviciu folosind portalul de pe site-ul www.colegiulpacientilor.org/malpraxis“, a declarat Angela Pernes, directorul executiv al Colegiului Pacienților.

Sesizările primite prin portal vor primi un răspuns în maxim 5 zile lucratoare. Pacienții vor fi contactați de reprezentați ai Colegiului Pacienților sau Corpului Mediatorilor, dupa caz, astfel încât să se rezolve situația cât mai repede.

Malpraxis-ul medical este foarte stigmatizat în România și acest fapt crează stări confictuale inutile între medici, pacienți și unitățile medicale. Prin acest demers vrem să contribuim la normalizarea situației prin focusarea pe rezolvarea cazurilor în mod amiabil astfel încât să dezamorsăm stările conflictuale și de revoltă ale pacienților față de corpul medical și furnizorii de servicii medicale”, a declarat Cristian Sas, președintele Colegiului Pacienților.