A fost lansată prima aplicație de mobil destinată pregătirii medicilor rezidenților în medicină de urgență

Prima aplicație de mobil destinată pregătirii medicilor rezidenților în medicină de urgență, medEasy, a fost lansată, pe 25 ulie, la spitalul Floreasca, în prezența șefului Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), Raed Arafat, care a subliniat că aceasta este o foaie de parcurs pentru medicii rezidenți, care le va permite să raporteze procedurile medicale mai ușor și mai rapid.

“(…) Noi am vrut să aducem o mai bună calitate și o mai bună interacțiune între medicul rezident și cel care îl pregătește în domeniul medicinei de urgență. Deci, este o aplicație care este închisă pentru medicii rezidenți, nu este deschisă populației. Este o aplicație care o să ne ajute foarte mult să creștem calitatea în pregătire. (…) Inițial, medicii rezidenți introduceau pe calculator pentru a urmări procesul lor de pregătire. (…) Qualitance au fost alături de noi când s-a discutat ideea acestei aplicații, care să se lege de programul inițial și să devină o interfață mult mai ușoară pentru rezidenți și pentru formatori, folosind telefonul. Rezidentul poate să introducă ce a făcut, formatorul lui vede ce a trecut, îl validează și atunci noi știm timp de cinci ani, cât rezidentul este în pregătire, ce a făcut și la ce s-a expus”, a declarat Raed Arafat la lansarea aplicației mobile de către DSU și Qualitance, aceasta urmând să fie gratuită.

Aplicația poate să fie folosită și de alte programe de rezidențiat și va reprezenta un istoric al intervențiilor pe care le fac rezidenții, fiind impuse bareme pentru fiecare procedură. “Avem formator pentru fiecare grup de rezidenți și trebuie să știm dacă rezidentul este pregătit bine când ajunge la examen final, care este unul greu, rata de trecere nu depășește 70% în primă încercare. Deci, această aplicație ne va ajuta să vedem că rezidentul a fost expus în timpul pregătirii sale la manevrele pe care trebuie să le știe. Există un barem pentru fiecare lucru pe care trebuie să-l știe. De exemplu, cerem 40-50 de intubații, sub anestezie, drenaj toracic — trebuie să fie minim făcute 10. Acestea toate o să figureze ca un istoric, ca o foaie de parcurs a rezidentului pentru cel care-l examinează sau care-i validează stagiile făcute”, a explicat Arafat.

El a subliniat că aplicația este ușor de folosit și de către medicul rezident, și de către coordonator, acesta putând să-i transmită medicului rezident anumite mesaje. “Până acum, ei lucrau, erau ocupați, până ajungeau la un calculator să-l deschidă, să intre cu parolă, după care să introducă datele, de multe ori uitau, făceau după două-trei zile, uitau anumite manevre. Acum, nu-l costă decât să ridice telefonul în câteva minute de pauză, să introducă câteva lucruri care durează 1-2 minute, este autentificat în telefonul lui și așa își păstrează munca lui la zi în fața instructorului. (…) Un rezident care nu raportează deloc e una din două: fie că nu raportează dar face, dar trebuie văzut de ce nu raportează, sau chiar nu face nimic și atunci e un semn de alarmă pentru instructor să-l caute pe rezident să vadă de ce nu face ce trebuie făcut într-un anumit interval de timp”, a adăugat Arafat, precizând că 340 de medici rezidenți făceau raportări în forma veche.

Întrebat dacă această aplicație este obligatorie, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a spus: “În primă fază o să fie un proiect pilot, o să recomandăm așa cum am recomandat și sistemul anterior. (…) Nu există o dispoziție sau un ordin, dar noi sperăm ca toată lumea să înțeleagă că este în favoarea lor acest lucru. Dacă vedem că sunt unii care nu vor să-l folosească – și totuși este necesar să avem datele -, poate că trecem și la partea de obligativitate. Acum este o recomandare să fie folosită”.

Potrivit acestuia, utilizatorii aplicației vor folosi un număr de registru prin care se poate verifica dacă acesta se potrivește cu cazul raportat, ceea ce nu va permite ca mai mulți rezidenți să raporteze aceeași procedură.

În prezent, medicii sunt obligați să completeze în caietul de rezidențiat procedurile pe care le fac de-a lungul pregătirii, iar în ultimii ani aceștia introduceau datele într-un program de calculator.

Aplicația mobilă medEasy oferă rapiditate și optimizează procesul de raportare și validare a procedurilor obligatorii din programul de rezidențiat. Aceasta se adresează atât medicilor rezidenți, cât și îndrumătorilor din Unitățile de Primiri Urgențe. Cu medEasy, procedurile sunt raportate în doar 40 de secunde. Astfel, un medic câștigă în jur de 25 de minute zilnic pentru a acorda îngrijiri pacienților.

Aplicația le va eficientiza medicilor rezidenți activitatea internă, ajutându-i să își îndeplinească și să monitorizeze activitățile și procedurile medicale mai rapid. Este facilitată colaborarea dintre ei și îndrumătorii lor prin simplificarea mecanismului de verificare și validare. AGERPRES