ghinescu_marian.JPGDeclara Marian Ghinescu, Head of Regional Group SIEMENS SRL Romania Healthcare, inntr-un interviu acordat in exclusivitate portalului www.MedicalManager.ro.

Acesta mentioneaza care sunt cele mai recente realizari ale companiei pe piata medicala din Romania, subliniaza avantajele de care se bucura partenerii din tara si face o analiza a raportului existent in acest moment intre spitalele de stat si piata privata din domeniu.

– Domnule Marian Ghinescu, Siemens Medical Solutions reprezinta divizia medicala a grupului Siemens, cunoscuta publicului de specialitate pentru implementarea celor mai noi tehnologii pe piata serviciilor de santate. Spuneti-ne, va rog, care care sunt segmentele domeniului medical catre care va indreptati produsele.

– Este o piata care asteapta sa fie dezvoltata in ce priveste cateterismul si electrofiziologia. Radioterapia si brahiterapia sunt, de asemenea, domenii catre care ne indreptam solutiile noastre in domeniul medical. Ne bucura adereanta de care se bucura medicina nucleara in piata privata. Piata privata isi manifesta dinamica atat pe segmentele clasice – Ct , MR, Rx, cat si pe domenii mai complexe de investigatie si interventie.

– Care sunt cele mai importante institutii medicale care au implementat pana acum solutii si tehnologii marca Siemens?

– Toate locatiile in care sunt echipamente Siemens sunt foarte importante pentru noi. Relatia pe care o dezvoltam cu clientii nostri incepe cu transferul de tehnologie, am numit aici vanzarea si se mentine pe toata viata tehnica a platformelor. Noi dezvoltam un parteneriat in care clientul trebuie sa se concentreze pe performata serviciilor medicale sa transfere cat mai mult din avantajele tehnologice oferite de echipamentele Siemens iar noi suntem capabili sa sustinem buna functionare a acestora. In acest an am realizat prima sala de operatie hibrid – la Institutul Parhon din Iasi si am adus in piata romaneasca prima gama camera dedicata aplicatiilor cardio – la Spitalul de Urgenta Floreasca Bucuresti.

– In calitate de furnizori de solutii medicale, care credeti ca sunt aspetele care va diferentiaza de celelalte companii de profil existente in acest moment pe piata romaneasca?

– Am convingerea ca piata romaneasca trece de la faza cantitativa la cea calitativa. Seriozitatea si profesionalismul unei echipe bine articulate in segmentele: vanzare, project managemnt si custom service este pachetul necesar momentului de piata pe care il parcurgem. Implementarea SRS (siemens remote service) ne face sa putem depana echipamentele Siemens de la distanta prin internet. Peste 55% din defecte sunt solutionate prin acest sistem modern care face in plus fata de depanare si monitorizarea continua. Dispunerea birourilor Siemens Healthcare Romania in tara ne permite acces rapid in toate zonele in care functioneaza echipamente medicale Siemens.

– Vorbiti-ne, va rog, despre solutiile si serviciile pe care le oferiti beneficiarilor dumneavoastra.

– Solutiile noastre se realizeaza pornind de la cerintele clientului. Beneficiem de suficient de multa creativitate, avem o echipa de profesionisti si suport din partea firmei mama – practic putem aborda orice tema. Ne-am specializat practic in centre de imagsitica – proiecte la cheie. Preluam si responsabilitatea amenajarii locatiilor, oferind atat designe-ul tehnic, cat si cel arhitectural. Avem acum cateva poiecte interesante pentru noi ca noutate tehnologica, ca provocare – sala de operatie hibrid, centre de radioterapie si brahiterapie, cateterism si electrofiziologie.

– Care sunt institutiile cele mai interesate de achizitionarea solutiilor medicale de ultima tehnologie pe care le oferiti, spitalele de stat sau clinicile private?

– Piata privata este cea mai receptiva la nou, reactioneaza firesc intr-un mediu concurential. Din pacate nu au suficienta forta – nu beneficiaza de sansa unor sisteme de asigurari private functionale. Acesta este motivul pentru care piata privata manifesta retinere, deocamdata, in a investi in spitale private. Statul nu mai concureaza, nu au cu cine, pe segmentul spitalicesc. Vorbim de o singura casa, care colecteaza netransparent si imparte la fel de netransparent resursele, mereu insuficiente.

– Care este cifra de afaceri pe care o preconizati pentru acest an, comparativ cu anul 2008?

– Conservarea volumelor atinse anul trecut ar reprezenta un succes, este un an mult mai dificil, cu o criza care a rigidizat relatia dintre finantatori si clienti, desi apetitul de investitie in domeniu exista in continuare.