Un număr de 11 medici și 60 de asistente medicale, infirmiere și brancardieri, plus personal auxiliar, toți instruiți de persoane autorizate să respecte circuitele verificate și aprobate de DSP, să se echipeze și dezechipeze corespunzător. Aceasta este, potrivit Dr. Carmen Orban, Director General, Grupul De Spitale Monza, ”armata” cu care Monza Metropolitan Hospital iese la luptă împotriva Covid-19, fiind primul spital privat din București,  care se transformă în unitate dedicată tratării pacienților infectați cu coronavirus.

”Înainte de a da drumul, am cumpărat toate echipamentele de protecție necesare, în cantități substanțiale, precum și tot ce ține de tratamentul și medicația acestor pacienți. Foarte important a fost să căutăm toate metodele de dezinfecție, sterilizare și decontaminare posibile. Avem deja pacienți de săptămâna trecută și primim în continuare, în fiecare zi”, a declarat Carmen Orban, pentru MedicalManager.ro.

Aceasta a vorbit și despre apariția acestei idei: ”Încă de la debutul pandemiei, ne-am dorit să ne implicăm cu soluții pentru a veni în sprijinul celor care au nevoie de noi, fie că vorbim despre pacienți sau medici. Putem face acest lucru doar într-un singur fel: amintindu-ne că suntem cu toții parte dintr-o mare familie. Oferind toți contribuția noastră. Nimeni nu poate câștiga singur și nimeni nu ar trebui să creadă că nu este important în această luptă. Știm că doar prin gesturi concrete, însumate, vom putea ajuta în vederea limitării răspândirii infecției cu virusul SARS-CoV-2. În plus, este de remarcat faptul că proprietarul Grupului Monza a dovedit empatie pentru pacientul român și spirit de echipă, punând la bătaie toată infrastructura necesară, pentru a salva cât mai mulți pacienți în țara noastră.”

 

Circuite clare, reguli stricte

”La nivel general, tot personalul medical, din toate spitalele Grupului Monza, este instruit să respecte toate circuitele, iar pacienții care ni se adresează nouă sunt supuși unor reguli foarte stricte. Pacienții dintr-un spital Covid respectă toate regulile impuse de statul român, la fel și personalul medical. În celălalt spital, în care nu tratăm pacienți Covid, orice pacient care este supus unei intervenții chirurgicale este testat înainte, iar pacienții care sunt urgență și vin la consultații sunt considerați pacienți potențial Covid și sunt echipați cu mască, bonetă, vizieră, botoși, mănuși, iar personalul medical este echipat, ca și cum ar consulta un pacient potențial Covid”, a explicat Dr. Carmen Orban.

”Personalul medical este organizat pe ture și nu intră în contact o tură cu alta, aici mă refer la spitalul care tratează exclusiv Covid și, de asemenea, întreg personalul din acest spital nu intră în contact cu personalul din celelalte. Înainte de a deveni funcțional spitalul care tratează pacienții Covid, tot personalul medical a fost testat și toate testele au fost negative, mă refer la teste PCR, nu la teste rapide”, a mai arătat Directorul General.

 

Evoluția crizei, legată de respectarea normelor

Orban și-a arătat îngrijorarea în legătură cu personalul medical, expus în lupta împotriva pandemiei, cu atât mai mult cu cât, ”în următoarele săptămâni, va crește numărul pacienților contaminați”, iar ”evoluția crizei nu este ușor predictibilă și ține foarte mult de respectarea măsurilor de izolare și de distanțare socială, precum și a tuturor măsurilor de igienă, atât ale personalului medical, cât și ale tuturor oamenilor”.

 

Strictețe și acasă: decontaminare și 3m distanță

Normele nu fac regula pentru medici doar în spital, ci și acasă. ”Eu, personal, păstrez niște reguli foarte stricte și mă echipez corespunzător, cu mască, bonetă, ochelari sau vizieră și mă spăl extrem de des pe mâini, iar când mă duc acasă, am o zonă unde mă  decontaminez, înainte de a intra în contact cu copilul, cu care, oricum, nu stau la o distanță mai mică de 3 metri”, a povestit Carmen Orban.

Potrivit medicului, ”cu siguranță, nimic nu va fi la fel ca înainte și, oricum, acest virus ne-a arătat tuturor că, în fața lui, suntem egali și că rigorile sunt un mod de viață; noi am învățat să fim proactivi, să nu așteptăm nimic de la nimeni și să luăm toate măsurile pentru a fi în siguranță, am învățat că există proceduri și protocoale care trebuie respectate cu strictețe și că cel mai important este ca noi să fim riguroși, să avem grijă de noi, ca să putem avea grijă de alții”.

 

MedicalManager este platforma digitală a comunității medicale din România. Peste 1500 de specialiști și lideri de opinie din sănătate sunt abonați la newsletter-ul MedicalManager.ro. O secțiune specială, Covid-19, care conține informații relevante despre impactul în sănătate, este actualizată în permanență. Abonați-vă la Newsletterul gratuit MedicalManager, AICI!