iasi_spital_neuro.JPGSpitalul Clinic de Urgențe „Prof. Dr. Nicolae Oblu” (Spitalul de Neurochirurgie) realizează un sondaj de opinie în rândul pacienţilor internaţi, cu privire la calitatea serviciilor oferite în cadrul unităţii sanitare. Acest demers se derulează periodic în cadrul spitalului şi are ca obiectiv îmbunătăţirea comunicării cu pacienţii şi creşterea calităţii serviciilor oferite în cadrul unităţii sanitare.

Drepturile şi obligaţiile ce revin pacienților, conform legislaţiei în vigoare, sunt descrise în Secţiunea XIV – Drepturi şi obligaţii ale pacientului, din Regulamentul de Ordine Interioară.

Pacienții au posibilitatea de a completa în format fizic, sau online pe pagina web a spitalului, www.neuroiasi.ro, un chestionar cu privire la calitatea serviciilor oferite pe parcursul internării în spital. Se oferă posibilitatea de a depune chestionarul completat, la externare, într-o urnă special amenajată. Opiniile exprimate în cadrul chestionarului de feedback trebuie să se refere doar la această internare. Totodată, pacienții pot face sesizări prin intermediul unui formular online.

Modalitatea de răspuns este de a încercui/ bifa, la fiecare întrebare, cifra care corespunde răspunsului cel mai apropiat opiniei pacientului. Fiecare linie din tabel reprezintă o întrebare şi necesită un răspuns.

Chestionarul este confidenţial şi anonim şi vizează doar prelucrări statistice care au ca obiect înţelegerea opiniilor pacienţilor cu privire la calitatea serviciilor din spitale.

Chestionarele și sesizările primite vor fi analizate de consiliul de etică din unitatea sanitară.

Potrivit Ordinului Ministerului Sănătății nr. 146/2015, mecanismul de feedback al pacientului reprezintă „ansamblul de măsuri şi de proceduri care au drept obiectiv creşterea gradului de încredere a pacienţilor în serviciile medicale oferite în cadrul spitalelor publice prin analiza feedbackului pacienţilor cu privire la calitatea serviciilor oferite, a gradului de respectare a drepturilor şi obligaţiilor atât de către pacienţi, cât şi de cadrele medico-sanitare. Mecanismul include, de asemenea, o componentă de gestionare a sesizărilor ce privesc incidente de etică petrecute în unitatea sanitară prin intermediul Consiliului de etică”.

Spitalul Clinic de Urgență „Prof. Dr. Nicolae Oblu” Iași este o unitate sanitară publică a cărei faimă, datorată unei istorii de peste 40 de ani în slujba pacientului, este confirmată și îmbogățită de performanțele actuale.

oblu_pacient.jpg