Vânzările de produse dermatocosmetice din farmacii au scăzut în trimestrul trei cu 0,5% faţă de iulie-septembrie 2019, la 72,5 milioane lei (15 mil.euro), dar au crescut cu aproape 24% faţă de trimestrul doi al anului, arată datele celui mai recent studiu Cegedim.
În volum, vânzările au fost cu 6% mai mici în T3, faţă de perioada similară de anului trecut, fiind comercializate 1,1 milioane cutii, dar cu 22% peste nivelul din T2/2020.
Studiul privind consumul de produse dermatocosmetice este realizat printr-o metoda cumulativă de agregare a datelor sursă, acoperind mai mult de 60% din farmaciile publice din România (fără grupul Farmacia Tei).
Piaţa este dominată de produsele pentru îngrijirea feţei care deţin 42% din volumul total, de cele pentru îngrijirea părului (17,9%) şi de cele pentru corp (16,3%). Primele trei segmente deţin peste 75% din volumul acestei pieţe.
Pe principalele segmente, cele mai mari scăderi au fost înregistrate la produsele de machiaj (-30,7%), cele pentru protecţie solară (-15,8%), pentru îngrijirea feţei (-12,8%) şi deodorante (12,1%), acestea fiind afectate într-o mare măsură de precauţiile impuse din cauza pandemiei de Covid-19.
În schimb, vânzările pentru produsele destinate îngrijirii corpului – Body Care au urcat cu 20,4%.