Synevo România, liderul pieței locale de servicii de diagnostic de laborator, cu susținerea Asociației Medicover, lansează campania de selecție de proiecte, sub umbrela „Soluții pentru Comunitate”. Campania se va derula pe parcursul unui an, interval în care vor fi identificate, susținute și realizate zece proiecte sociale din domeniile educație, sănătate sau mediu. 

 

Campania se adresează tuturor ONG-urilor din România cu o vechime de cel puțin doi ani și instituțiilor publice care respectă criteriile de eligibilitate. Proiectele pot fi depuse online pe platforma programului, www.solutiipentrucomunitate.ro, începând cu data de 1 septembrie. În urma  etapei de selecție, zece proiecte vor primi sponsorizări în valoare cumulată de 150.000 euro.

Implicarea Synevo în demersuri în beneficiul comunității vine după o activitate susținută a companiei în aceasta direcție în ultimii cinci ani, numai anul trecut sprijinind circa 50 de proiecte.

Suntem aproape de medici și pacienți de peste 27 ani, fiind prezenți în toată țara, pentru a oferi acces la instrumente de diagnostic și servicii de sănătate de nivel înalt. Ne-am dezvoltat alături de comunitățile deservite și am căutat să contribuim la îmbunătățirea calității vieții membrilor acestor comunități, în parteneriat cu ONG-uri din întreaga țară. Astăzi integrăm experiența acumulată și lansăm campania Soluții pentru Comunitate. Acesta este felul nostru de a spune că avem o afinitate pentru proiecte memorabile și pentru oamenii care se implică în conturarea unui viitor mai bun pentru comunitățile din care fac parte. Încurajăm organizațiile să înscrie proiecte pe platforma noastră și lansăm apelul de proiecte cu încrederea că acestea vor lăsa o amprentă durabilă în zone cheie precum sănătatea, educația și mediul”, a declarat Laurențiu Luca, Director General Synevo România.

„Soluții pentru Comunitate reprezintă un proiect ce ne este foarte drag pentru că sumarizează esențial direcția în care ne dorim să creștem, alături de inițiativele societății civile pe care le susținem. Pentru noi, educația și sănătatea sunt prioritare și asta se vede din întreaga noastră activitate, din toate proiectele implementate până acum, iar impactul asupra mediului este întotdeauna în atenția noastră. Sunt trei domenii interconectate, ce considerăm că nu pot atinge potențialul maxim unul fără celălalt”, a declarat George Istrate, Directorul General Asociația Medicover.

Campania „Soluții pentru Comunitate” se derulează în trei etape care cuprind: depunerea proiectelor, evaluarea și implementarea celor selectate. Jurizarea va fi realizată de organizatori și de un juriu din care fac parte reprezentanți mass media, cu experiență în domeniul proiectelor sociale.

Prezentarea campaniei:

Temele vizate:

  • Educația – diminuarea fenomenului de abandon școlar în rândul comunităților din mediul rural, îmbunătățirea condițiilor din unitățile de învățământ din medii defavorizate, digitalizarea școlilor etc.
  • Sănătatea –  Programe de prevenție medicală în comunități, programe integrate în vederea îmbunătățirii stilului de viață al copiilor, programe de implementare de cursuri de prim ajutor etc.
  • Mediu – Proiecte menite să găsească soluții pentru realizarea mai multor spații verzi, proiecte care pot diminua risipa de resurse, programe de reciclare/reutilizare etc.

Depunerea proiectelor:

Proiectele se depun online pe platforma programului, www.solutiipentrucomunitate.ro, în perioada 1 septembrie 2022, ora 00:00- 7 octombrie 2022, ora 17:00

Evaluarea proiectelor:

Proiectele înscrise în campanie vor fi evaluate de către organizatori în prima etapă de selecție, care vizează îndeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate din regulament. Proiectele astfel selectate și declarate finaliste vor fi ulterior susținute în fața juriului, care le va evalua și nota. Din juriu fac parte Laurentiu Luca – Director General Synevo România, Alexandra Moisescu – Corporate Communications Director Synevo România, George Istrate – Director General Asociația Medicover, Lăcrămioara Botezatu – CSRmedia.ro și Paula Herlo – jurnalist. Criteriile de notare și departajare urmărite de comisia campaniei sunt impactul proiectului, coerența și eficiența proiectului, sustenabilitate. Nota finală a fiecărui proiect este media aritmetică a notelor acordate de toți reprezentanții juriului.

Calendarul Campaniei

  • Perioada de înscriere a proiectelor: 1 septembrie, ora 00:00 – 7 octombrie, ora 17:00
  • Perioada de evaluare intermediară a proiectelor (selecția proiectelor în funcție de îndeplinirea tuturor criteriilor de înregistrare în campanie): 10 octombrie – 28 octombrie
  • Anunțarea proiectelor finaliste: 1 noiembrie
  • Susținerea proiectelor finaliste în fața juriului: 4 – 15 noiembrie
  • Anunțarea proiectelor selectate în urma campaniei: 24 noiembrie
  • Semnarea contractelor și transferul sumelor proiectelor selectate în urma campaniei: 25 noiembrie – 20 decembrie
  • Implementarea proiectelor selectate: 20 decembrie – 20 iunie 2023
  • Raportarea implementării proiectelor: 20 iunie 2023 – 30 iulie 2023

Regulamentul complet și documentele necesare înscrierii proiectelor în campanie sunt disponibile pe platforma www.solutiipentrucomunitate.ro.