popescu iulian.jpgAfirmă Dr. Iulian Popescu, Director General – Centrul pentru Managementul
Serviciilor de Sănătate (CMSS)
, într-un interviu acordat în exclusivitate
Portalului www.MedicalManager.ro.

Domnia sa prezintă ascensiunea Centrului pentru Managementul Serviciilor de
Sănătate, principalele servicii şi produse oferite instituţiilor şi companiilor din
domeniul medical, următoarele obiective ale firmei, precum şi aspectele care
diferenţiază CMSS de celelalte companii de consultanţă DRG din România.

– D-le Iulian Popescu sunteţi fondatorul firmei Centrul pentru Managementul
Serviciilor de Sănătate (CMSS). Ne puteţi spune ceva despre background-ul
dumneavoastră?

– Sunt de profesie medic primar de Sănătate Publică şi Management Sanitar; am
deţinut în trecut funcţiile de Director General, Vicepreşedinte al Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate şi de Secretar de Stat în Ministerul Sănătăţii.

Am condus de asemenea implementarea Sistemului de Asigurări Sociale de Sănătate
din România si am coordonat implementarea finanţării spitalelor bazată pe cazuri
rezolvate (finanţarea DRG). În calitate de Secretar de Stat am coordonat închiderea
programului de preaderare a României – Capitolul Sănătate. De câţiva ani mi-am
fondat propria firmă – Centrul pentru Managementul Serviciilor de Sănătate.

– Centrul pentru Managementul Serviciilor de Sănătate (CMSS) este unul
dintre liderii naţionali în creşterea eficienţei şi calităţii serviciilor medicale.
Spuneţi-ne, vă rog, în ce an a fost înfiinţată această companie privată, cum a
evoluat de-a lungul timpului şi care sunt cele mai importante realizări avute până
în prezent?

– Centrul pentru Managementul Serviciilor de Sănătate, firma pe care o şi
conduc, este înfiinţată în anul 2005 şi oferă aşa cum se poate observa chiar din
titulatura firmei, servicii profesionale de management sanitar. CMSS grupează
angajaţi profesionişti şi acoperă în primul rand competenţele medicale, dar şi
economice şi juridice ale managementului sanitar.

Evoluţia companiei a avut un trend ascendent din punct de vedere al rulajului
obţinut, compania fiind pe profit an de an. Totodată acest lucru a fost posibil
datorită diversificării serviciilor noastre, servicii care în general sunt servicii
de nişă, şi care comportă în unele cazuri expertize şi calificări speciale.

– Care sunt cele mai importante direcţii de activitate ale companiei la
conducerea căreia vă aflaţi?

– Activitatea CMSS acoperă 4 domenii importante de activitate: consultanţă în
management sanitar, consultanţă în tot ceea ce înseamna DRG, training al codificării
clinice ICD-10-AM şi produse software specifice activităţii medicale.

– Vorbiţi-ne, vă rog, despre principalele servicii şi produse pe care
Centrul pentru Managementul Serviciilor de Sănătate le oferă instituţiilor şi
companiilor din domeniul medical.

– Sunt mai multe şi o sa încep discutând despre serviciile de analiză şi audit
al codificării clinice ICD 10-AM. Aşa cum este cunoscut, serviciile de audit din
România sunt finanţate prin sistemul DRG. Noi oferim servicii complete de
prevalidare a cazurilor, audit al codificării, analize şi rapoarte care permit
managementului spitalului să-şi maximizeze performanţa şi acurateţea codificării şi
implicit a finanţării primite de la Casele de Asigurări de Sănătate.

Personalul de la CMSS a fost instruit şi certificat internaţional ca şi
codificatori clinici profesionişti. După ştiinţa mea, suntem singurii în România cu
aceste certificări.

În al doilea rand, oferim pachete informatice şi aplicatii software care oferă
personalului ce codifică în spitale tot suportul pentru realizarea unei codificări
de calitate. Unele dintre softurile noastre sunt unice pe piaţa românească, CMSS
având exclusivitate de la partenerii noştri din Australia pentru aceasta.

În al treilea rând, oferim cursuri pentru codificarea clinică ICD 10-AM, şi asa
cum am spus mai sus, CMSS dispune de codificatori certificaţi internaţional.

De-a lungul timpului, CMSS împreună cu partenerul său din Australia, HIMAA –
lider mondial în codificarea clinică, au trainuit peste 1700 de persoane în România
prin cursuri de scurtă durată.

CMSS a lucrat în proiecte de realizare a strategiei de dezvoltare a serviciilor
medicale la nivelul unor judeţe din ţară împreună cu Consiliile Judeţene ajutându-le
pe acestea să facă faţă preluării unor atribuţii importante din sistem, mai ales
prin preluarea unor spitale. Sigur, ca orice român ne-am gândit şi la accesarea

Fondurilor Europene şi am aplicat împreună cu alţi parteneri pentru Fondurile
Europene nerambursabile, proiecte aflate în acest moment în derulare.

Nu în ultimul rând, suntem pregătiţi şi sperăm ca lucrul acesta să fie posibil
foarte curând, să putem intra în competiţia de a prelua spre management un spital
public din România.

– Având în vedere profilul companiei, aveţi încheiate în prezent
parteneriate cu firme de aplicaţii software din ţară sau din străinătate?

– CMSS împreună cu Total Care Integrative Health Systems (TCI) sunt
distribuitorii autorizaţi de către Ministerul Sănătăţii pentru folosirea AR-DRG
Grouper versiunea 5.0 de către toate spitalele din România şi al Command-Line
Grouper AR-DRG vs 5.0 de către Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management
Sanitar.

În acest sens CMSS a încheiat parteneriate cu firme din Australia pentru a putea
oferi servicii şi produse la cel mai înalt standard de calitate, unele dintre ele
unice în România.

CMSS oferă consultanţă managerilor a căror determinare pentru excelenţă în
conducere se regăseşte în serviciile de sănătate. Promovând cele mai înalte
standarde în domeniul managementului serviciilor de sănătate, CMSS îşi asumă un rol
de lider în creşterea eficienţei şi calităţii serviciilor de sănătate. Toate
produsele şi serviciile oferite de către noi sunt certificate de sute de utilizatori
din toată ţara şi aceasta reprezintă cel mai bun certificat de garanţie şi calitate.
Scopul nostru declarat este să oferim SOLUŢII SANATOASE în Sistemul Sanitar
Românesc.

– Industria serviciilor de consultanţă în DRG este în plină expansiune în
România. Care credeţi că sunt aspectele care vă diferenţiază de celelalte companii
de pe această piaţă?

– Fiind o activitate aşa cum am spus, de nişă, acest gen de business necesită
o expertiză şi o calificare deosebită, ceea ce ne defineşte pe noi fiind
seriozitatea şi nivelul de calitate al serviciilor şi produselor noastre de la care
nu am facut rabat sub nici o formă. În al doilea rând, firma a investit în
pregătirea personalului în cursuri de specialitate, inclusiv în străinătate, şi nu
în ultimul rând faptul că eu personal am o mare experienţă în managementul
Sistemului Sanitar Românesc, ocupând de-a lungul timpului poziţii importante în
sistem la nivelul Ministerului Sănătăţii şi al Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate.

– Ce planuri de viitor aveţi pentru următorii 2 ani, ţinând cont de
contextul economic actual şi de situaţia spitalelor din România?

– Ne interesează să ne păstrăm tendinţele din anii precedenţi şi anume să
diversificăm serviciile, şi să ne menţinem ca lideri dovediţi ai acestui business pe
piaţa sectorului sanitar românesc şi evident să oferim în continuare Soluţii
Sănătoase, practice clienţilor noştri.