oradea_spital-judetean.jpgÎn premieră naţională, Serviciul de Primiri Urgenţe din Spitalul Judeţean Oradea va avea, în trei luni, un sistem informatic de comunicare şi informare între medicii de la urgenţe şi familiile sau însoţitorii pacienţilor ajunşi la urgenţe, a declarat joi dr. Hadrian Borcea, medicul şef al UPU-SMURD Bihor.

„Secţia UPU-SMURD Bihor din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea asistă în fiecare an aproximativ 70.000 de pacienţi (o medie de 200 de pacienţi pe zi) cu un număr redus de personal medical. Astfel că informarea şi comunicarea cu aparţinătorii care însoţesc pacienţii este foarte dificilă, incompletă sau uneori inexistentă. Prin acest sistem, dorim să eliminăm lipsa comunicării de informaţii minime către familii cum ar fi: numele medicului curant, faza de evaluare în care se află, diagnostic prezumtiv, timp estimat de evaluare şi tratament, finalitate (internare, transfer la un alt spital sau externare) precum şi alte informaţii care pot fi oferite despre pacient”, a declarat, în conferinţă de presă, medicul Borcea, alături de managerul Spitalului Judeţean, dr. Gheorghe Carp.

Acest sistem va însemna, practic, trei terminale în unitatea de primire urgenţe, un infochioşc pentru accesarea informaţiilor de către familii în spital şi un site special, pentru accesare online.
Medicul Hadrian Borcea a precizat, în conferinţă de presă, că informaţiile despre starea curentă a pacienţilor, locul unde se află, manoperele efectuate vor fi încărcate de personalul medical în timp real, astfel încât comunicarea pentru familii să fie cât mai exactă. Pentru a proteja datele personale ale pacientului, fiecare caz va primi un cod unic, pe baza căruia aparţinătorii vor putea afla informaţii doar despre pacientul pe care îl caută.

În acelaşi timp, se vor prezenta, într-o formă uşor de înţeles, accesibilă oricui, informaţii generale privind Unitatea de Primiri Urgenţe, specificul ei („nu ne ducem la UPU să ne facem analize”), activitatea desfăşurată aici, numărul pacienţilor, timpul mediu de aşteptare etc.

Proiectul „Comunicare în Urgenţă” a fost depus de Asociaţia „Serviciul pentru Asistenţă în Situaţii Speciale” (SARTISS) care a câştigat o finanţare de 45.000 de lei, de la Fundaţia Rompetrol, prin programul „Împreună pentru fiecare”. Beneficiar este Spitalul Judeţean, iar perioada de implementare a proiectului este 1 august – 31 octombrie 2012. AGERPRES