Succesul unei clinici sau cabinet, fie medical sau stomatologic, este echivalent cu satisfacția pacienților și buna organizare a activității. Iar pentru a atinge aceste obiective ai nevoie de o echipă competentă, motivată și unită, condusă de un manager de clinică capabil, dedicat și interesat să contribuie la succesul business-ului.
Construirea unei echipe cu astfel de atribute și alegerea managerului potrivit sunt două dintre cele mai mari provocări cu care se întâlnesc până și cei mai pasionați medici stomatologi antreprenori, fondatori de clinici dentare. De aceea, investiția în dezvoltarea unei echipe puternice este una dintre cele mai bune decizii de business pe care le poți lua pentru viitorul clinicii tale, iar Școala Dental Office Managers este soluția pentru tine.
Pentru a veni în întâmpinarea medicilor antreprenori, Asociația Dental Office Managers din România (ADOM), în prezent lider educațional în managementul dentar, a construit un program extins – Școala DOM – dedicat dezvoltării profesionale a managerilor de clinici.
„Antreprenoriatul medical generează numeroase întrebări. În urmă cu 11 ani, am înființat Asociația Dental Office Managers (ADOM) cu scopul de a forma, conecta și sprijini manageri de clinici și cabinete stomatologice, dar și profesioniștii din domeniu. În cadrul programelor ADOM, împărtășim expertiza de 25 de ani a grupului de clinici stomatologice DENT ESTET în antreprenoriat și management dentar, oferind acces la resurse educaționale valoroase, dar și experți în training și mentorat. În acest fel, managerii de clinici pot folosi informațiile obținute pentru a-și defini și implementa propriile strategii pentru succesul business-ului lor”.
Dr. Oana Taban, CEO și fondator DENT ESTET, președinte ADOM
De ce o echipă unită face diferența?
O echipă de profesioniști unită și performantă aduce multiple beneficii clinicii. În primul rând, pacienții vor avea o experiență mai plăcută și vor fi mai loiali. În al doilea rând, inevitabil se va observa o creștere a eficienței și a productivității în cadrul echipei, ceea ce se traduce într-un management mai bun al timpului și al resurselor.
De asemenea, o echipă motivată și bine coordonată de către managerul de clinică contribuie la reducerea stresului specific domeniilor dinamice, cum este medicina dentară. Pe scurt, este incontestabil faptul că o echipă puternică este un adevărat atu competitiv în acest domeniu.
Structurată pe 3 module axate pe o abordate practică și cuprinzătoare, Școala DOM oferă acces la cursuri care ajută participanții să învețe tehnici avansate de gestionare a echipelor și, implicit, de îmbunătățire a relației cu pacienții.
Principiile de bază ale unei echipe de succes
Pentru a construi și crește o echipă de profesioniști este utilă înțelegerea nevoii de a aplica anumite principii fundamentale, precum:
Viziunea clară – toți membrii echipei trebuie să împărtășească aceeași viziune și să înțeleagă strategia clinicii.
Comunicare eficientă – o comunicare deschisă și transparentă stă la baza unei echipe unite. Relațiile evoluează natural grație încrederii reciproce și spiritului de fair-play.
Delegarea eficientă a responsabilităților – un manager care oferă încredere echipei, prin alocarea de sarcini pe măsura capacității lor, investește, de fapt, în dezvoltarea abilităților angajaților și le oferă oportunități de creștere profesională.
Recunoaștere și apreciere – implementarea unui sistem de celebrare a performanțelor este esențial pentru a menține motivația pe termen lung.
Dezvoltare profesională continuă – investiția în programe educaționale, cursuri și seminarii este o dovadă a angajamentului tău, ca medic antreprenor, față de creșterea profesională a echipei tale, precum și față de pacienți.
Prin participarea la cursurile Școlii DOM, vei avea posibilitatea de a descoperi cum te poate ajuta Metoda DISC să-ți construiești o echipă câștigătoare.
Competențe necesare unui DOM de succes
În contextul competiției acerbe din sectorul serviciilor stomatologice și nevoii de a oferi pacienților servicii de excelență, alegerea unui DOM competent poate fi una dintre cele mai sensibile decizii de business pentru un medic antreprenor.
Responsabil pentru buna funcționare a clinicii din punct de vedere administrativ, financiar și logistic, Dental Office Managerul este, de fapt, liantul dintre medicul proprietar, echipa clinicii și pacienți. Rolul său este atât strategic, pentru că implică planificare pe termen lung și stabilirea de obiective, cât și tactic, având în vedere că se ocupă de gestionarea zilnică a operațiunilor. Este evident, deci, că trebuie să știm care sunt principalele responsabilități, dar și atributele indispensabile unui DOM de succes.
În cadrul Școlii DOM, vom împărtăși cu tine de ce este nevoie de un manager bun într-o clinică stomatologică, dar și momentele cheie în care acest rol devine decisiv pentru succesul clinicii. De asemenea, vom explora cum arată fișa de post și cum contribuie acesta la dezvoltarea afacerii prin optimizarea fluxurilor de muncă, îmbunătățirea comunicării în echipă.
De ce să alegi Școala Dental Office Managers
Cursurile Școlii Dental Office Managers, care a ajuns la ediția a XXVI-a, acoperă o varietate de tematici necesare construirii și creșterii unei echipe de succes. De la aspecte ce țin de recrutare până la comunicare, retenție și motivare a fiecărei persoană care se alătură echipei, trainerii ADOM expun situații concrete, lecții și instrumente strategice de dezvoltare.
Alexandru Negrea – Fondator Social Smarts – trainer ADOM
Acestea sunt inspirate din experiența de peste 25 de ani a grupului de clinici DENT ESTET, în cadrul cărora echipa a crescut organic an de an odată cu complexitatea operațiunilor și a numărului de clinici. Pe lângă know-how valoros și validat, participanții cursurilor primesc toată susținerea necesară asimilării noțiunilor, pentru ca experiența de învățare să fie personalizată nevoilor lor. Evitând aplicarea unei rețete universale de succes, cursanții învață să construiască, implementeze și urmărească propria strategie de dezvoltare a echipei profesionale.
“Creșterea unei echipe performante și construirea unui climat centrat pe valori comune și obiective ambițioase este un deziderat pentru multe organizații. Reușesc cu adevărat doar acele companii care se adaptează, care continuă să învețe și sunt coordonate de lideri dispuși să împărtășească din experiența și expertiza lor celor cu care lucrează. ADOM este un partener de încredere pentru medicii antreprenori fondatori din România, deoarece le oferă resurse pentru a-și valorifica la maximum talentul profesional, entuziasmul și puterea de muncă. Cursanții noștri au acces la resurse extrem de valoroase, care îi vor ajuta să își transforme viziunea ambițioasă în realitate. Și este important să menționăm că principalii beneficiari ai know-how-ului acumulat în cadrul cursurilor ADOM sunt pacienții clinicilor, pentru că obiectivul nostru final este să îmbunătățim experiența acestora”.
Cristi Taban, Director Executiv DENT ESTET