Începând din luna octombrie a acestui an, Ioana Moldovan, ex. Corporate Sales Manager în cadrul MedLife România, devine noul Director General al SanoPass, după retragerea din această funcție a lui Andrei Vasile. În calitate de fondator al unui start-up care a reușit să schimbe paradigma în piața de MedTech din România, el a creat o poveste de succes, atât pentru parcursul său profesional, cât și pentru o piață dominată de jucători tradiționali puternici, cu strategii solide de dezvoltare și inovație.
Andrei Vasile s-a implicat activ în modificarea codului fiscal, astfel încât abonamentele de fitness să fie scutite de taxe și să devină deductibile. Inițiativa ajută un număr tot mai mare de angajați din România să acceseze serviciile de fitness și wellness, acțiuni cu un impact major în prevenirea diverselor condiții medicale cu care românii se confruntă tot mai des.
“SanoPass a fost primul meu start-up lansat într-o perioadă deosebit de imprevizibilă, cu puțin timp înainte de începerea pandemiei. Sunt mândru că am contribuit la crearea unui ecosistem care integrează organic servicii medicale, de prevenție, wellness și fitness, toate acestea reprezentând un cumul holistic al noțiunii de sănătate din România. Am încredere că Ioana va veni cu o perspectivă și un stil de abordare noi asupra angajamentului nostru față de inovație și față de integrarea serviciilor de wellbeing și sănătate, în timp ce eu voi rămâne aproape de companie, în calitate de Președinte al Consiliului de Administrație”, susține Andrei Vasile.
Ioana Moldovan a ocupat anterior rol pe vânzări în cadrul Royal Bank of Scotland și mai multe roluri în MedLife, ultima poziție ocupată fiind cea de Corporate Sales Manager al MedLife S.A. În tot acest timp a gestionat cu succes un portofoliu strategic de clienți atât B2C în domeniul bancar, cât și B2B în cel al serviciilor medicale.
“Experiența mea de peste 12 ani în cadrul MedLife, începând cu poziția de Account Manager și, ulterior, în ultimii cinci ani, în poziția de Corporate Sales Manager pe piața serviciilor medicale private B2B, într-un context dinamic și puternic concurențial, a reprezentat cea mai mare provocare profesională până în acest moment.
În noul rol de Director General al Companiei SanoPass, îmi propun să continui dezvoltarea afacerii prin introducerea de noi servicii în domeniul wellbeing-ului și prin câștigarea unei cote semnificative de piață a segmentului Corporate B2B. Îmi doresc să răspundem nevoilor clienților și companiilor și să reușim să ne adaptăm la nevoile actuale. Ne dorim ca cei care ne accesează serviciile să aibă parte în primul rând de o experiență plăcută. Acestea vor fi principalele direcții care îmi vor ghida activitatea în continuare și sunt mândră că am privilegiul de a lucra alături de colegii mei, o echipă dinamică, pentru diversificarea și îmbunătățirea serviciilor de sănătate și fitness din România“, spune Ioana Moldovan.
SanoPass a pornit de la misiunea de a facilita accesul la servicii de sănătate prin tehnologie în 2019, în primă fază printr-o echipă restrânsă, dedicată și încrezătoare în potențialul start-up-ului. Viziunea și inovația companiei au fost factori determinanți în obținerea unor investiții semnificative atât de la investitori privați, cât și de la două fonduri de capital de risc (Founders Bridge și Cleverage, cel din urmă reunind în jurul său nume notabile precum Wargha Enayati, Sergiu Neguț, Georgios Sofianos, Voicu Oprean și Alexandru Popescu). Astfel, s-au creat premisele extinderii portofoliului de servicii medicale, wellbeing și fitness, printr-o abordare holistică a sănătății preventive. Compania deservește la momentul actual atât clienți individuali, cât și corporate, printr-un mix optim de canale de distribuție, devenind lider de industrie și principala voce în stabilirea de noi standarde la nivelul pieței.
De-a lungul timpului, SanoPass a atras finanțări semnificative, în valoare totală de 1,5 milioane de euro de la investitori individuali, la platforme de crowdfunding (Seedblink), investitori de tip VC și parteneri strategici, precum MedLife. În 2024, cifra de afaceri SanoPass a ajuns la aproape 13 milioane de lei, iar potențialul său de scalabilitate a crescut semnificativ. Compania își propune să continue extinderea bazei de clienți, contribuind în același timp la îmbunătățirea sănătății și bunăstării comunității.