3 din 4 români îşi pun singuri un diagnostic, iar 7 din 10 români nu ajung la medic pentru controale de rutină. Acestea au fost câteva dintre statisticile care au stat la baza campaniei de educare demarate de Reţeaua de sănătate REGINA MARIA, alături de McCann PR şi McCann Worldgroup. Campania, intitulată „Internet vs. Rezidenţiat“, a câştigat argintul la categoria PR din cadrul Festivalului Internaţional de Creaţie Cannes Lions 2019.
Plecând de la premisa că pregătirea şi experienţa unui medic nu pot, sub nicio formă, să fie egalate de un search pe net, a început partea de educaţie a campaniei Reţelei de sănătate Regina Maria, care a avut la bază: „Întreabă un medic“, o platformă online în care o echipă medicală răspunde în 48 de ore la orice întrebare medicală, acesta fiind primul pas până la o consultaţie reală, faţă în faţă.
A doua etapă a campaniei s-a desfăşurat anul acesta, în luna aprilie, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătăţii, când REGINA MARIA a dus mai departe aceeaşi idee, cu mesaje noi, cu conţinut inspiratde realitate, dar la scară mai largă: oricine putea să încerce să dea examenul de rezidenţiat, pe site-ul www.reginamaria.ro/internet-vs-rezidentiat. „Temerarii“ au fost recompensaţi cu discounturi la servicii medicale.
Premiu la Cannes Ideea inedită a Reţelei de sănătate REGINA MARIA vine în contextul în care trei din patru români îşi pun singuri un diagnostic, cu ajutorul internetului, ba chiar îşi administrează şi tratamente conform Dr. Google, fără să consulte un medic specialist. În urma campaniei, numărul de programări la medic a crescut cu 43%.