„Finantarea ambulantelor se va face, in acest an, prin buget global, de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, si nu ca pana acum, pe numarul de kilometri”, a declarat dr. Raed Arafat, subsecretar de stat in Ministerul Sanatatii Publice.
Arafat a mai spus ca serviciile de ambulanta vor primi si o finantare de la bugetul de stat, prin Ministerul Sanatatii Publice, care va asigura cofinantarea pentru medicamente, materiale sanitare si asigurari. El a cerut ca, prin Ministerul Sanatatii Publice, serviciile de ambulanta sa trimita o proiectie bugetara.

Subsecretarul de stat s-a referit si la finantarea serviciilor de ambulanta, precizand ca in 2007 nu a existat o evidenta a cheltuirii banilor pe materiale si pe medicamente la Unitatile de Primiri Urgente si s-a constat lipsa materialelor pe motiv ca nu s-a facut o licitatie, ”dar bolnavul in situatie de urgenta nu asteapta licitatia”, a spus Arafat. Pentru 2008, se are in vedere organizarea de achizitii, cel mai probabil prin contracte pe patru ani.

Dr. Arafat a mai spus ca in unele judete, ambulantele sunt finantate si de la bugetul local. In ceea ce priveste SMURD, acesta va fi finantat de la bugetul de stat prin Ministerul Sanatatii Publice si MIRA, in colaborare cu autoritatile locale. In cazul SMURD, nu exista finantare de la CNAS decat pentru componenta costurilor medicale pentru elicopter.

Ministerul Sanatatii Publice va prelua finantarea de la unitatile de primiri urgente pentru reactivi si anumite investigatii – cum ar fi computer tomograf – mai ales pentru persoanele care nu se interneaza.

In ceea ce priveste formarea personalului, aceasta se va face dupa o noua metodologie, astfel ca pentru ambulanta pregatirea va dura sase luni, iar pentru unitatile de primiri urgente un an. La cursuri se va face si instruirea pentru noile ambulante si pentru echipamentele existente, iar pentru formarea personalului pentru situatiile speciale si probleme de urgente majore se va colabora cu Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta.