forna_norina1.jpgStudenţii şi absolvenţii facultăţilor de Medicină Dentară vor avea prilejul să dobândească experienţă profesională prin intermediul unui sistem de simulare asistată 3D şi al unui robot ce va putea permite nu doar învăţarea primilor paşi în medicina dentară, ci şi executarea unor intervenţii complicate, precum implanturile dentare.

Prof.univ.dr. Norina Consuela Forna, decanul Facultăţii de Medicină Dentară din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie ”Gr.T.Popa”, va efectua joi, în premieră naţională, la Baza Clinică de Învăţământ a Facultăţii de Medicină Dentară, o navigare 3D cu ajutorul robotului şi a simulatorului asistat 3D în învăţământul medical dentar.

Robotul va fi folosit, pentru prima oară în România, în implantologia orală şi a aplicaţiilor practice pe simulator, iar studenţii şi specialiştii interesaţi de această nouă practică medicală vor avea prilejul de a viziona intervenţiile prin intermediul telemedicinei.

”Este o tehnică nouă care nu a pătruns până acum în şcolile din România şi Europa. Ne-am dorit şi ne dorim să aplicăm tehnici cât mai deschise, lucru care va însemna asistarea computerizată 3D, adică studentul va şti cum lucrează şi va fi corectat de calculator. Principalul beneficiar al acestui sistem revoluţionar este pacientul, dar trebuie remarcat şi faptul că practicianul va avea astfel acces la o pregătire performantă într-un domeniu de avangardă al medicinei dentare”, a declarat prof.univ.dr. Norina Forna.

Evenimentul marchează finalizarea unui proiect finanţat cu fonduri europene, derulat în cadrul axei prioritare 1 ”Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul major de intervenţie 1.3 ”Dezvoltarea resurselor umane din educaţie şi formare”. Numărul 87 – ”Profesionişti în educaţie şi formare”. Proiectul a permis lansarea unui sistem de telemedicină în cadrul ”Centrul de formare specialişti şi resurse în reabilitarea orală”, înfiinţat prin intermediul unui alt proiect ID POSDRU 86/1.3/S/62208 . Acesta permite o instruire la nivel european, având posibilitatea utilizării de metode interactive de învăţare pentru ca ulterior studenţii să fie sprijiniţi în achiziţionarea de competenţe cheie şi profesionale. AGERPRES