adion.jpgAfirma Cornel Cosareanu, Presedintele Companiei ADION, intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului National www.MedicalManager.ro.

Acesta vorbeste despre modul in care compania s-a dezvoltat in cei 15 ani de la infiintare, despre gama larga de produse si servicii oferite spitalelor, clinicilor si cabinetelor medicale, precum si despre eforturile permanente de a creste calitatea produselor comericalizate.
– Domnule Cornel Cosareanu, Adion si-a inceput activitate pe piata echipamentelor si aparaturii medicale din Romania, in urma cu aproximativ 15 ani. Cum s-a dezvoltat in aceasta perioada compania si care au fost cele mai importante realizari obtinute de-a lungul timpului?

– Fondata la inceputul anului 1994, compania a inceput pur si simplu de la zero. Sediul social in imobilul rezidential, autovehiculul propriu,.. etc. In primii zece ani, datorita atat pregatirii profesionale a stafului de conducere (pregatire economica cu background medical), cat si a implicarii cu daruire in crearea unui “brand”, firma a reusit sa-si dubleze in fiecare an cifra de afaceri. Sa aiba in proprietate un sediu de peste 1500 mp care ofera conditii optime pentru depozit, showroom, birouri, sali de tratative si un parc auto corespunzator cerintelor. S-a trecut incet, dar ferm, de la cele cateva produse comercializte din tara la o oferta de peste 3000 de produse, mare parte importuri directe, grupate pe 5 categorii ce acopera cam 80% din necesarul unitatilor spitalicesti,clinicilor si cabinetelor medicale (mobilier medical, aparatura medicala, instrumentar, urgente si consumabile). Ultimii cinci ani au fost caracterizati in principal pe cresterea calitatii.S-a creat nu numai un compartiment puternic de service, dar chiar la nivelul intregii companii s-a implementat si acreditat un standard de calitate europeana.

– Care este target-ul pe care il urmariti?

– Criza economica ce afecteaza intreaga societate, din pacate si-a facut simtita prezenta mai mult in domeniul sanatate, domeniu dependent de bugetul de stat. Cu toate aceste impedimente, societatea a stabilit o strategie proprie, care speram sa asigure pe anul 2009 depasirea unei cifre de afaceri de doua milioane euro. Realizarea acestui target implica atat cresterea si redimensionarea ofertei intre cele 5 categorii de produse oferite in functie de cerintele actuale, cat si asigurarea unei competitivitati crescute in raportul pret/calitate. La toate acestea se adauga o sustinuta campanie de marketing pentru atingerea tuturor potentialelor tinte: spitale (de stat si private), clinici, cabinete individuale.

– Colaborati exclusiv cu furnizori de aparatura si echipamente medicale din afara tarii? Va rog dati-ne cateva exemple de companii de acest gen cu care ati incheiat partneriate.

– Obtinerea unor produse de calitate si la preturi competitive se realizeaza prin contacte de afaceri durabile si de incredere. Am reusit de-a lungul anilor sa initiem si sa intarim legaturi de afaceri cu firme in principal din Europa (Fazzini – Italia; Riester – Germania; Econet – Germania; Penlon – Anglia; Chirana – Slovacia; Famed – Polonia; Bolsaplast – Spania), dar si din Asia (Foshan – China; Shanghai – Shenfeng Medical – China; Mek – Coreea) sau India (Wellmed).

– Care sunt principalele segmente de produse si servicii pe care le oferiti clientilor dumneavoastra? Spuneti-ne va rog care sunt cele mai importante institutii spitalicesti din Romania cu care ati colaborat.

– Pentru a intregi oferta noastra si pentru a veni in sprijinul clientilor nostri am reusit sa oferim solutii complete. Pe langa produsele in sine oferim la cerere proiectarea de unitati noi sau reamenajare in concordanta cu cerintele europene, consiliere in studii de fezabilitate si cu ajutorul partenerilor nostri chiar finantare proiecte. In portofoliul nostru putem mentiona ca ne-am adus aportul la realizarea unor obiective private noi (Spitalul Euroclinic), Centrul Medical Unirea sau reabilitate (Spitalul Podul Turcului) precum si reabilitarea unor unitati spitalicesti de stat (Spitalul Filantropia, Institutul Ana Aslan). Garantul calitatii serviciilor oferite de SC ADION PRODIMPEXTRANS SRL il constituie acreditarea firmei cu ISO 9001/2001.

– Prin ce asigurati calitatea produselor comercializate de Adion?

– Pozitia actuala pe piata de specialitate se datoreaza in principal colectivului format de-a lungul anilor dar si managementului mereu “in cunostinta de cauza” asupra tendintelor de urmat.

– In opinia dumneavoastra, care sunt elementele care diferentiaza centrul comercial medical Adion de celelalte companii de acest gen de pe piata romaneasca de profil?

– Atmosfera deosebit de “prieteneasca”, as putea spune chiar familiala, pe care tot timpul incercam sa o realizam in activitatea noastra zilnica, efortul intregului colectiv de a comercializa o paleta extrem de larga de produse, asigurarea unui impresionant showroom cu demonstratii concrete de functionare a aparaturilor (lucru ce implica cunostinte multiple), dar si sustinerea financiara asigurata printr-un management riguros al resurselor in relatia cu banca au dus la diferentierea clara a S.C. ADION PRODIMPEXTRANS SRL fata de celelalte societati concurente.

– Care vor fi obiectivele strategice ale Adion in perioada imediat urmatoare? Cu ce cifra de afaceri preconizati ca se va incheia acest an?

– Continuarea principiilor de lucru atat in cadrul colectivului dar si cu partenerii de afaceri, mentinerea standardelor de calitate impuse de Comunitatea Europeana in conditiile eficientizarii ofertelor, asigurarea finantarii neantrerupte a activitatii chiar si in conditiile de criza si nu in ultimul rand politica Guvernului (speram de sustinere a reformei) in ceea ce priveste domeniul medical, sunt elemente care ne indreptatesc sa credem ca vor asigura depasirea baremului de 2 milioane de ruro ca cifra de afaceri pe 2009.