Spitalul Municipal din Oradea dispune de o platformă ecografică oftalmologică de ultimă generaţie, printre puţinele din ţară, precum şi de o serie de aparate medicale, un sistem de telemedicină performant şi alte dotări, achiziţionate printr-un proiect cu fonduri europene.

Este vorba despre un proiect derulat, din anul 2019 până în octombrie 2021, de Spitalul Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu” Oradea împreună cu Spitalul Central Judeţean Békés, având un buget total de aproape 3 milioane de euro, din care 2,45 de milioane au ajuns la spitalul orădean şi aproximativ 500 de mii de euro la spitalul Békés.

Spitalul orădean a fost dotat astfel cu un RMN performant, aparatură de radiografie-radioscopie digitală, 3 ecografe, un echipament UPS pentru RMN, 4 defibrilatoare manuale, o platformă ecografică oftalmologică cum doar în Cluj, Timişoara şi Arad mai sunt în Nord-Vestul ţării.

Pentru secţia ATI au fost achiziţionate 5 monitoare şi 5 ventilatoare, un aparat mobil de radiografie digitală, un turn de operaţie 3D full-HD pentru blocul operator, un sistem de transport pe bază de vacuum, un sistem de telemedicină performant, 31 de monitoare de înaltă performanţă, 23 de injectomate şi 23 de infuzomate.

„Toate aparatele ne bucură şi ne ajută enorm în activitatea noastră medicală. Dar pentru că avem acum platforma ecografică oftalmologică, pacienţii noştri nu mai trebuie să meargă în alte oraşe mari pentru o ecografie oculară şi nu numai. Platforma are patru module, un profil complex şi poate să facă şi alte măsurători oftalmologice. Este de mare ajutor pentru medicul specialist atât în diagnostic, cât şi în tratament”, a declarat, marţi, pentru AGERPRES, managerul spitalului, Laurenţiu Chiană.

Directorul de îngrijiri medicale Călin Barabas a explicat utilitatea aparatelor achiziţionate şi modul în care îmbunătăţesc acestea viaţa pacienţilor.

„Când am început proiectul, habar nu aveam că va veni pandemia. Ne interesa un sistem de telemedicină performant prin care să fim conectaţi şi să facem schimb de experienţă cu medici din alte spitale. Odată cu începutul pandemiei am realizat cât de importante sunt aparatele achiziţionate,” a spus Călin Barabas.

Evenimentul de închidere a proiectului, derulat în perioada noiembrie 2019 – octombrie 2021, s-a desfăşurat cu participarea on-line a conducerii spitalului din Békés. Despre dificultăţile întâlnite în scrierea şi implementarea proiectului a vorbit Marius Moş, directorul executiv al Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din Primăria Oradea.

Proiectul „Îmbunătăţirea serviciilor medicale transfrontaliere prin dotarea cu echipamente medicale modernizate în cadrul Spitalului Dr. Gavril Curteanu din Oradea şi Spitalului Central Judeţean Bekes”, derulat prin Programul Interreg V-A România – Ungaria şi finanţat de Uniunea Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, a avut ca obiectiv îmbunătăţirea infrastructurii medicale şi sociale cu scopul reducerii inegalităţilor în ceea ce priveşte statusul de sănătate, promovând incluziunea socială prin accesul îmbunătăţit la serviciile sociale, culturale şi recreative şi tranziţia de la serviciile instituţionale la cele comunitare. AGERPRES