Construirea unei echipe, păstrarea oamenilor buni și atragerea de noi talente, este o deprindere care poate fi cultivată prin practică organizațională.
,,Să urci în barcă oamenii potriviți, să renunți la cei nepotriviți și să îi pui pe cei potriviți în scaunele potrivite este o activitate care are impact în performanță și în sănătatea oricărui business, indiferent de industrie și de mărimea unei companii. Una dintre preocupările esențiale ale unei organizații este construirea unei echipe orientate către performanță“, a declarat Ionuț Condruz, Strategy & Business Performance Manager Up România.
Cum construim echipe performante orientate către rezultat?
Oferă oamenilor responsabilități clare, evaluează performanța corect și frecvent și asigură-te că au înțeles corect așteptările făcându-i să fie și responsabili, dar și răspunzători pentru acțiunile lor.
Orientarea către rezultat înseamnă nu numai definirea de obiective SMART, ci și identificarea modului optim de atingere a rezultatelor dorite, identificarea și utilizarea tool-urilor de lucru care să permită atingerea performanței.
Ajustarea indicatorilor ținând cont de analiza mediului (intern și extern) o putem face urmărind cifrele reale și ajustându-le la realitatea pieței. Granularizarea informațiilor permite înțelegerea corectă a realității în care activăm și, astfel, vom putea defini strategii și acțiuni care, o dată implementate, să conducă către atingerea succesului organizației.
Implementarea unui sistem de management al permormanței devine esențială și are menirea de a ține oamenii concentrați pe planul de acțiune și pe obiective fără a deraia de la traiectoria definită prin viziune și misiune.
Angajatul ideal într-o organizație este cel care își îndeplinește responsabilitățile. Pentru a construi echipe performante avem nevoie de oameni potriviți în roluri potrivite cărora să le punem la dispoziție mijloacele necesare ca să își atingă obiectivele.
Practic, toți oamenii dintr-o organizație este bine să primească responsabilități care să poată fi verificate și măsurate. De ce să fie verificate? Pentru că verificarea este un proces normal de menținere a productivității și a standardelor.
Angajarea și plasarea oamenilor potriviți în rolurile potrivite reprezintă o componentă fundamentală a succesului organizațional. Din acest motiv, succesul pe termen lung al unei organizații, indiferent de domeniul său de activitate, implică evaluarea competențelor și abilităților oamenilor, potrivirea valorilor și culturii organizaționale, precum și contribuirea la dezvoltarea profesională a fiecărui membru din echipă.
Oamenii potriviți în rolurile potrivite contribuie la eficiență, productivitate sporită, generând rezultate semnificative atât pentru ei înșiși, cât și pentru organizație, în ansamblul ei.
Prin urmare, învestirea de resurse în identificarea și dezvoltarea oamenilor reprezintă o garanție a succesului organizațional pe termen lung.