Sustine Ana Maria Petculescu, Director de Marketing al lantului de farmacii DONA, in interviul acordat exclusiv Portalului National www.MedicalManager.ro.
De la domnia sa aflam ce planuri de extindere vizeaza lantul de farmacii DONA, care sunt avantajele de care se bucura clientii fideli si ce noi campanii dedicate responsabilitatii sociale vor fi derulate in viitorul apropiat.
– Ati deschis prima farmacie Dona in anul 1993. Astazi exista un lant intreg de farmacii care poarta acest nume. Cate puncte de lucru aveti mai exact in toata tara?
– In acest moment avem deschise 136 Farmacii DONA si pana la sfarsitul anului urmeaza sa ajungem la 140 de unitati.
– Care este zona din Romania in care ati deschis cele mai multe unitati farmaceutice? Unde urmeaza sa deschideti alte noi unitati?
– In Bucuresti sunt deschise 58 din cele 136 de puncte de lucru. Restul sunt impartite la nivel national acoperind in acest moment 29 de judete. Planurile de extindere a retelei urmaresc consolidarea imaginii la nivel local in orasele unde avem deja deschise farmacii cat si acoperirea unor zone noi.
– Ce tip de produse se gasesc in farmaciile Dona? Care sunt segmentele de medicamente cele mai cautate la aceasta ora?
– Portofoliul de medicamente al Farmaciilor DONA este foarte variat, cuprinzand aproape toate medicamentele ce au autorizatie de punere pe piata valabila in Romania.
– Ce alte produse in afara de medicamente se gasesc in farmaciile Dona?
– Din Farmaciile DONA se mai pot achizitiona produse cosmetice si dermatocosmetice, suplimente alimentare, produse ingrijire copii precum si diverse dispositive alte dispozitive necesare atat ingrijirii bolnavilor cat si ingrijirii zilnice.
– Ce presupune obtinerea unui card Dona? Cati clienti beneficiaza in acest moment de acest tip de card si ce facilitati au ei la folosirea lui?
– Toate tipurile de carduri de fidelitate emise de Farmaciile DONA se pot obtine pe loc in oricare dintre locatiile noastre in urma completarii unui formular de aderare la program sau acesta poate fi primit prin posta de catre cei ce au completat formularul de aderare on-line, pe siteul www.farmaciiledona.ro.
Exista trei tipuri de carduri de fidelitate:
– Posesorii Cardului de fidelitate Farmaciile DONA platesc cu 5% mai putin, la cumpararea oricarui produs farmaceutic sau cosmetic (exceptie fac medicamentele eliberate pe baza retetelor gratuite sau compensate) din oricare dintre Farmaciile DONA.
– Posesorii Cardului de fidelitate Farmaciile DONA – DIABET platesc cu 7% mai putin, la cumpararea produselor destinate tratamentului diabetului si a bolilor asociate si cu 5% mai putin, la cumpararea oricarui produs farmaceutic sau cosmetic din Farmaciile DONA.
– Posesorii Cardului de fidelitate Farmaciile DONA – Copilul meu platesc cu 7% mai putin, la cumpararea produselor destinate copiilor si cu 5% mai putin, la cumpararea oricarui produs farmaceutic sau cosmetic.
– Sunteti initiatorii unor campanii dedicate responsabilitatii sociale. Spuneti-ne cateva cuvinte despre aceste campanii. Cand a avut loc ultimul eveniment de acest gen si cui a fost el dedicat?
– Pentru ca suntem implicati in furnizarea de servicii ce privesc sanatatea, consideram ca este datoria noastra sa derulam campanii dedicate responsabilitatii sociale ce vizeaza acest aspect. In acest moment in Farmaciile DONA se desfasoara doua astfel de campanii:
Jurnalul personal cardio – campanile de monitorizare gratuita a tensiunii arteriale ce se deruleaza la nivel national. In toate farmaciile DONA exista posibilitatea masurarii tensiunii arteriale in mod gratuit – de catre personal specializat, angajat permanent al farmaciilor DONA, fara a necesita o programare prealabila. Valorile masurate vor fi trecute in propriul „Jurnal personal cardio” (jurnal care se poate primi din toate Farmaciile DONA sau de la medicul de familie, un carnet de monitorizare a evolutiei tensiunii arteriale a pacientului) astfel incat sa se poata realiza un istoric privind evolutia tensiunii arteriale. La fiecare vizita la medicul de familie pacientii sunt sfatuiti sa prezinte carnetul, astfel incat medicul sa primeasca informatii complete despre evolutia starii de sanatate a pacientului.
CEC-ul de sanatate – camapanie ce se desfasoara la nivelul Bucurestiului in parteneriat cu Policlinica Altmedica. Pacientii ce fac cumparaturi in Farmaciile DONA in valoare mai mare de 25 RON primesc carnetul de „CEC-uri de sanatate” ce contine 4 file:
– o fila pe baza careia pacientii beneficiaza de determinarea gratuita a glicemiei in cazul policlinicii partenere (se valideaza la cumparaturi mai mari de 25 RON)
– o fila pe baza careia pacientii beneficiaza de masurarea gratuita a densitatii osoase prin metoda dexa (se valideaza la cumparaturi mai mari de 50 RON)
– o fila pe baza careia pacientii beneficieaza de determinarea gratuita a glicemiei si consult de specialitate (se valideaza la cumparaturi mai mari de 75 RON)
– o fila pe baza careia pacientii beneficiaza de determinarea gratuita a densitatii osoase prin metoda dexa si consult de reumatologie (se activeaza la cumparaturi mai mari de 100 RON).
Filele din „CEC-ul de sanatate” pot fi folosite pana la sfarsitul anului 2009, iar un pacient poate beneficia de toate cele 4 tipuri de servicii oferite.
In luna septembrie urmeaza sa lansam ABC-Darul Sanatatii un proiect de educatie privind sanatatea ce vizeaza copiii din scolile primare (clasele I-IV). Acesta va avea o durata de desfasurare de un an de zile si are ca obiectiv cresterea nivelului privind cunoasterea informatiilor despre sanatate, la aceasta varsta (pentru mai multe detalii despre acest proiect aveti in atasament o prezentare)
– Care sunt modalitatile prin care farmaciile Dona aleg sa isi fidelizeze actualii clienti si sa isi largeasca portofoliul deja existent?
– Pe langa instrumentele de fidelizare prezentate mai sus, Farmaciile DONA pastreaza in mod permament legatura cu clientii sai prin intermediul a diverse canale de comunicare (site-ul www.farmaciiledona.ro, newsltetter electronic ce se realizeaza lunar, revista DONAinfo ce apare la fiecare 2 luni intr-un tiraj de 80.000 de exemplare). Periodic realizam campanii diverse ce vizeaza diferite segmente, astfel incat sa reusim sa oferim tuturo un motiv de a ne trece pragul.