Echipa Doctrina.biz, platforma digitală de marketing dedicată profesioniștilor din sănătate, a dezvoltat Pharma Points, o aplicație gratuită prin care oamenii pot afla rapid unde pot găsi cele mai căutate medicamente și produse farma de care au nevoie. Aplicația funcționează în Facebook Messenger.
Soluția Pharma Points a fost dezvoltată voluntar pentru a sprijini lupta împotriva răspândirii coronavirusului, prin reducerea expunerii la virus atât a pacienților, cât și a personalului din farmacii. Investiția în proiect se ridică la peste 10.000 euro.
”Suntem direct implicați în piața farmaceutică și în colaborarea cu farmaciile de peste 6 ani. În acest context, vedem zilnic oameni care caută anumite produse și sunt nevoiți să meargă de la o farmacie la alta pentru a le găsi. Ne-am gândit ce putem face noi ca să ajutăm și să reducem riscul de răspândire a COVID-19. Am îmbinat cunoștințele despre industria farmaceutică, alături de expertiza în digital marketing, în mod special de messenger marketing, pentru a construi acest sistem”, spune Doru Mircea, Fondator Doctrina România.
Utilizarea Pharma Points este gratuită, atât pentru farmacii, cât și pentru populație. De la finalizarea proiectului, la jumătatea lunii aprilie, peste 500 farmacii s-au înscris în aplicație. În prezent, publicul poate interoga aplicația cu privire la disponibilitatea celor mai căutate produse (măști de protecție, mănuși, dezinfectanți, dar și medicamente precum paracetamol sau altele, eliberate pe bază de rețetă), în 130 localități din toate județele țării.
”Sistemul este gândit să se auto-alimenteze, pentru că face apel la o nevoie intrinsecă a oamenilor de a ajuta. Distribuirea informației de la un pacient la altul și de la un farmacist la altul este încurajată și, oarecum, naturală. Ca orizont, 3000 de farmacii și un milion de utilizatori pare un obiectiv rezonabil pentru lunile următoare, ținând cont de utilitatea serviciului și de feedback-urile primite până acum”, adaugă Doru Mircea.