Grupul farmaceutic Servier îndeamnă persoanele cu risc de Boală Venoasă Cronică (BVC) să nu ignore simptomele (durere, senzație de picioare grele, senzație de picioare umflate) și semnele (vinișoare sparte, edem, modificări tegumentare) și să meargă la doctor, printr-o nouă campanie realizată împreună cu Medic One „Dacă vrei să stai relaxat, mergi la medic!”.

Campania vine în continuarea comunicării începute în 2018 pe acest subiect, cu obiectivul de a încuraja populația cu simptome și semne de BVC să meargă la medic și include povești ale pacienților, exemple de planuri de acțiune și recomandări utile, creșterea adresabilității și o abordare nouă a execuțiilor creative și a website-ului www.stop-varice.ro.

Website-ul a fost remodelat astfel încât să fie captivant pentru vizitatori încă de la prima interacțiune, să fie ușor de utilizat, iar navigarea să fie intuitivă. Cuprinde conținut educativ cu informații despre boală, simptome și semne, recomandări utile, exerciții pentru îmbunătățirea circulației venoase și o listă de întrebări frecvente cu răspunsuri în format video de la un expert în BVC – medic primar în chirurgie generală și medic specialist în chirurgie vasculară. Tot pe site, vizitatorii sunt invitați să parcurgă un test pentru a-și afla gradul de risc pentru Boala Venoasă Cronică, iar la final, dacă riscul este mediu sau crescut, aceștia sunt încurajați să meargă la doctor.

O altă componentă a campaniei este promovarea către profesioniștii din domeniul sănătății: medici de familie, medici dermatologi, medici chirurgi, medici cardiologi, medici de medicină internă și farmaciști, prin intermediul unor materiale educaționale pentru a crește gradul de informare și conștientizare asupra bolii venoase cronice.

Medicul de familie este pionul principal în prevenție și cel care poate identifica cu ușurință factorii de risc, condițiile favorizante apariției BVC și poate stabili diagnosticul pentru fiecare pacient în parte. Și pentru că doar 1 pacient din 4 se adresează medicului pentru simptome sau semne de BVC, pacienții vor primi în timpul consultației un material informativ cu scopul de a-i ajuta să identifice simptomele și semnele de BVC și încuraja să meargă la medic din timp.

Rolul farmaciștilor în consilierea pacientului cu Boala Venoasă Cronică este foarte important.  Astfel, campania include materiale educaționale dedicate lor, cu scopul de a ușura implicarea farmaciștilor în educația pacienților, pentru ca aceștia să-și înțeleagă mai bine boala, simptomele și semnele de BVC, tratamentul și schimbările pe care ar trebui să le facă în stilul de viață.

Campania semnată de Medic One, „Dacă vrei să stai relaxat, mergi la medic!”, a fost realizată cu sprijinul Mullen și Initiative, componentele media și de creație îmbinându-se armonios în acest val II al campaniei BVC.