Asociația Județeană pentru Protecția Pacienților Timiș a fost fondată în anul 2013, având ca scop principal promovarea și asigurarea drepturilor pacienților, așa cum sunt cuprinse în Legea nr. 46/2003, în legi speciale și în alte norme juridice conexe.

In februarie 2021, in temeiul Ordinului Ministrului sanatatii nr.145/2015, Asociatia s-a inscris in Registrul  National al Asociatiilor de pacienti si figureaza printre cele 21 de asociatii ale pacientilor validate de Ministerul Sanatatii.

In aceste conditii, Asociatia a nominalizat membri in Consiliile de etica ale tuturor spitalelor publice din judetul Timis si in doua spitale publice din judetele Arad si Arges. Membrii asociatiei sunt convocati la sedintele Consiliilor de etica si participa – pro bono – la analiza sesizarilor pacientilor, formulate in legatura cu actul medical.

Am solicitat Primariei Timisoara si Consiliului Judetean Timis sprijin financiar pentru ONG-ul nostru, in ideea ca spitalele sunt raspandite in tot judetul si suntem nevoiti sa ne deplasam acolo, de cate ori suntem solicitati, dar nu reprezentam un factor de interes pentru autoritatile locale, desi suntem o portavoce pentru pacientii judetului Timis”, declara Mirela Sas, Presedintele AJPP Timis.

In activitatea sa, AJPP Timis interactioneaza si colaboreaza cu Casa Judeteana de Asigurari Timis, Directia de Sanatate Publica Timis, Colegiul si Patronatul medicilor de familie, Colegiul Medicilor stomatologi si cu alte autoritati publice locale, care sprijina AJPP in sustinerea si asigurarea drepturilor pacientilor, in solutionarea problemelor sesizate de acestia.

„Suntem bucurosi sa spunem ca suntem singurul judet din tara in care Asociatia a creat o retea de reprezentare a pacientilor in toate spitalele publice din Timis. Primim des solicitari pentru desemnarea de membrii in Consiliile de etica a spitalelor publice din alte judete. Insa consideram ca reprezentarea fizica in sedintele de etica este mai mult decat necesara, motiv pentru care nu am dat curs acestor solicitari”, adauga Mirela Sas.

Aceasta tine sa aminteasca o informatie foarte importanta pentru pacientii care au avut nevoie de spitalizare: pe site-ul fiecarui spital public poate fi accesata pagina pacientului, unde exista informatii  importante, dar si un “chestionar de satisfactie al pacientului” si un “formular de sesizare” a nemultumirilor intampinate. Aceste formulare pot fi completate si transmise on line, urmand a fi inregistrate si analizate in Consiliul de etica al spitalului public respectiv. In cazul sesizarilor, pacientul nemultumit va  primi raspuns in scris, in termen legal.

„Daca activitatea noastra ar fi fost de interes pentru autoritatile locale, am fi putut obtine un sprijin financiar pentru infiintarea unui site al Asociatiei, pe care sa instalam posibilitatea de a accesa „chestionarul de satisfactie al pacientului”, respectiv „formularul de sesizare” pe care persoanele ce au fost / sunt spitalizate sa il poata accesa si trimite inclusiv catre Asociatia pentru Protectia Pacientilor Timis, daca nu gasesc formularele pe site-ul spitalului public de care sunt interesati. Pe acest site s-ar putea publica informatii importante pentru pacienti, care le pot accesa mai usor, decat daca ar cauta in multe alte directii”, concluzioneaza Mirela Sas – Presedinte AJPP Timis.