Din ce in ce mai multe organizatii solicita certificarea ISO 9001, ca o apreciere a nivelului de competenta a organizatiei de a oferi satisfactii celor interesati de rezultatele ei.
Pentru a obtine certificatul ISO 9001, organizatia trebuie sa aiba implementat un sistem de management al calitatii.

Cu alte cuvinte organizatia trebuie sa aiba, urmarind cerintele ISO 9001, un mod competitiv de administrare / gestionare a diverselor activitati / procese, astfel incat organizatia are competenta necesara sa ofere satisfactii celor interesati de rezultatele acesteia.

Daca pentru inceput erau interesati in obtinerea acestei calificari doar producatorii pentru a-si putea certifica produsele, s-au impus apoi cerinte de calificare la licitatii pentru distribuitorii de dispozitive medicale si in cele din urma pentru prestatorii de servicii.

Spitalele, fie ca au observat ca principalii lor competitori sunt certificati ISO 9001, fie ca doresc sa se certifice deoarece prin acest proces cresc (si confirma) competitivitatea generala a organizatiei, gasesc la noi sprijin pentru a intelege ca vor avea maximum de avantaje prin procesul de certificare ISO 9001 daca isi configureaza un sistem de management al calitatii competitiv, conform ISO 9001, care sa le ajute in propria dezvoltare.

Primul spital certificat de catre OTDM este Spitalul de pneumoftiziologie Oradea pentru servicii medicale spitalicesti si ambulatorii in domeniul pneumoftiziologiei (Certificat nr. 30 / 21.12.2007). O echipa manageriala implicata activ, foarte operativa si dornica de a face lucru de calitate a ajutat foarte mult in colaborarea organismului de certificare cu spitalul si in obtinerea certificarii.

Speram ca tot mai multe spitale sa acceada spre aceasta certificare pentru ca aceasta inseamna servicii medicale optime prestate intr-un cadru adecvat, inseamna respect pentru pacient si nu in ultimul rand inseamna urmarirea obtinerii satisfactiei clientilor spitalului.