Cu ocazia evenimentului anual Gala ”Cei mai buni”, în care întreaga echipă Alliance Healthcare România și-a onorat colegii cu rezultate deosebite obținute în anul financiar care tocmai s-a încheiat, am stat de vorbă cu liderii organizației, despre oameni, reușite, unitate, experiență și leadership.

No alt text provided for this image

Tocmai ce am încheiat anul financiar 2021 – 2022. Cum a arătat anul care a trecut din punct de vedere logistic dar și uman?

„Rezultatele excelente pe care le-am înregistrat în anul financiar încheiat se datorează faptului că suntem o companie foarte stabilă, cu un board cu foarte multă experiență în domeniu, ai cărui membri au evoluat odată cu organizația de-a lungul celor 26 de ani de activitate pe piața de distribuție farmaceutică”, aflăm de la Iulian Trandafir, CEO Alliance Healthcare România. „Compania a ajuns la o maturitate a business-ului care vorbește de la sine prin rezultate. Evoluția constant pozitivă pe care am avut-o de-a lungul timpului, uneori în condiții deosebit de dificile ne-au conturat, fără echivoc, o poziție de lider regional în rândul țărilor din grup.”

”Am avut un an foarte bogat în activități dar și în provocări, remarcă Adrian Florea, Director Inovație. Am crescut valoarea serviciilor oferite de farmaciile Alphega dar și de departamentul nostru Skills in Healthcare prin care am reușit să oferim cliențior noștri producători și farmacii suport de marketing, merchandising, protecție de brand sau design de farmacie. De asemenea, rezultate deosebite am înregistrat cu portofoliile proprii, atât cu cele consacrate, Töpfer și Biorinil dar, mai ales, cu cele recent lansate prin efortul comun al colegilor de la Promovare și Business Development. Nu în ultimul rând, am crescut comunitatea farmaciilor Alphega la peste 800 de farmacii la nivel național, un lucru extraordinar, ținând cont de contextul pieței și de mișcările care au loc în acest moment în piața de farmacii unde vedem foarte multă inovație.”

”Suntem o echipă matură, cu un nucleu dur care performează, orientată să găsească soluții pentru a merge înainte.”

”În acest domeniu greul este de obicei la ehipa operațională, care trebuie să asigure o depozitare eficientă și inteligentă a mărfii ce intră în depozite, o colectare rapidă și o livrare la timp și în condiții de siguranță și calitate la standardele cerute de client”, precizează Valentin Ene, Director Executiv Alliance Healthcare România. „Am reușit să construim un Business Continuity Plan, să îl actualizăm și să îl punem în practică în așa fel încât să facem față oricărei provocări care apare, în orice moment. Așadar, planificare, pregătire, anticipare. Per ansamblu, am reușit prin activitatea noastră, a departamentului Operațional, să contribuim la obținerea rezultatelor excelente cu care compania a încheiat anul financiar 2021-2022. Contribuție semnificativă la profitul net al companiei pe care echipa operațională reușește să o aibă printr-o eficiență de excepție.”

No alt text provided for this image

”Deși anul care a trecut a însemnat intrarea în normalitate, a fost totuși marcat de o serie de evenimente care au modificat structura pieței – declanșarea războiului în regiune, creșterea inflației, incertitudinea, tot mai multe medicamente deficitare, care au schimbat comportamentele și atitudinea clienților și a pacienților noștri”, este de părere Ionuț Gălățanu, Director Național Farmacii. „Astfel, forța de vânzări a fost nevoită să se adapteze, să se reinventeze chiar, în anumite momente, pentru că a înțeles că are o responsabilitate specială activând în acest domeniu, de importanță vitală pentru societate. Am încheiat anul financiar în parametri prognozați, am depășit planul de vânzări al companiei, planul de profit alocat diviziei, am avut cel mai mic overdue din ultimii ani, toate acestea, în condițiile în care am oferit suport constant proiectelor strategice ale companiei.”

”Anul care a trecut a fost un an cu adevărat excepțional, remarcă Directorul Financiar al companiei, Emilian Trăsnea, în care am reușit să depășim cu 20% ceea ce ne-am planificat. Acest rezultat se datorează faptului că avem o echipă extraordinară, departamente care colaborează într-o manieră pe care eu personal, nu am mai văzut-o până până acum. Suntem o echipă matură, cu un nucleu dur care performează, orientată să găsească soluții pentru a merge înainte.”

Care au fost cele mai mari greutăți în acest an și cum ați reușit să le depășiți? Ce învățăminte ați tras?

”Poate în mod neașteptat, nu atât pandemia în sine, ci mai degrabă trecerea de la perioada pandemică la perioada așa zis normală, la ”noua normalitate” am resimțit-o ca pe o provocare mai mare”, constată Iulian Trandafir. „Adaptarea la noi moduri de comunicare, de relaționare, a fost o provocare pentru noi toți, însă izolarea, lucrul de la distanță și-au lăsat amprenta asupra oamenilor. Spre deosebire de colegii din operațional cărora vreau să le mulțumesc încă o dată, ei fiind cei care au venit zi de zi la serviciu, fiind în prima linie, indiferent de riscurile implicate, restul oamenilor din companie a avut ”beneficiul” de a putea să lucreze și de la distanță, de acasă. Dacă la început, oamenii au preferat să lucreze de acasă, unde s-au simțit mai în siguranță, în ultima perioadă văd cum din ce în ce mai mulți colegi revin la birou. Deși am creat posibilitatea ca angajații să lucreze lunar o anumită perioadă de acasă, din ce în ce mai mulți simt nevoia să socializeze, să se întâlnească cu colegii, ceea ce mă bucură foarte mult. Acesta este adevăratul semn de normalitate, necesară cu atât mai mult în condițiile actuale, în care trecem prin criza provocată de războiul din Ucraina, trecem printr-o inflație care probabil va continua și anul viitor. Cu toate acestea, vom găsi soluții de optimizare astfel încât să avem un randament și mai bun.”

”Din punctul meu de vedere, ultimul an nu a fost ușor”, mărturisește Valentin Ene. „Cel mai mult m-a preocupat cum să mă ridic deasupra circumstanțelor vremurilor complicate în care trăim  război în regiune, Covid, creșterea prețurilor la carburant, la energie, la gaz, fenomene inflaționiste care trebuie să fie acoperite prin acțiuni de eficientizare în zona de operare. În momentul în care s-a făcut benzina 10 lei peste noapte, mi-am dat seama că nu poate fi o situație de durată și că trebuie doar să evaluăm și să calculăm impactul în buget față de cifrele proiectate deja și să vedem ce măsuri luăm în așa fel încât să contracarăm efectul – noi, ca departament operațional și ulterior, împreună, ca echipă.”

No alt text provided for this image

Cu ce gânduri porniți în următorul an care se prefigurează a fi încă unul destul de complicat și provocator pe multiple planuri?

Aș vrea să îi îndemn pe colegii mei să aibă în continuare încredere în ei, să fie deschiși la inovație, la a vedea lucrurile din cât mai multe perspective, în așa fel încât să ne putem adapta cu rapiditate la cerințele pieței din acest moment. Doar dacă punem cap la cap vechimea fiecăruia dintre noi în companie avem, la un calcul global, aproape 10 000 de ani de experiență, ceea ce spune foarte mult și este un argument îndeajuns de puternic pentru care să continuăm să fim încrezători că vom reuși să facem față oricăror provocări și să avem un an cel puțin la fel de bun ca cel încheiat”, îndeamnă Adrian Florea.

”…să știm unde ne dorim să ajungem, să știm unde se aflăm acum și ce avem de făcut ca să atingem punctul pe care dorim să îl atingem. Aceasta este rețeta perfectă pentru succes la care se adaugă, bineînțeles, și efortul necesar.”

Sunt recunoscător colegilor mei în primul rând pentru loialitatea față de companie”, mărturisește Ionuț Gălățanu. „În divizia noastră avem o vechime medie de 7 ani, ceea ce este cu adevărat remarcabil pentru o echipă de vânzări și să îi felicit pe toi colegii mei pentru rezultatele pe care le-au obținut în ultimii ani și pentru profesionalismul de care au dat dovadă. Sunt convins că orice provocări ar apărea în viitor le vor depăși cu ușurință. Fiecare coleg știe exact drumul pe care trebuie să îl urmeze”, a concluzionat acesta.

Întâmplător, zilele acestea, a trebuit să îi citesc o poveste nepotului meu și am regăsit în Alice în Țara Minunilor ceva care mi s-a părut foarte interesant”, remarcă Daniel Ștefan, Director Achiziții. „Este momentul în care Alice se întâlnește cu motanul căruia îi cere să îi arate drumul pe care ar trebui să meargă pentru a ieși din locul în care se afla. ”Asta depinde în mare măsură de locul unde vrei să ajungi” îi răspunde motanul. ”Nu prea-mi pasă unde.” spune Alice. ”Atunci nu are importanță ce drum iei.” zice motanul. Cred că cel mai important lucru pentru noi toți în această companie este să știm unde ne dorim să ajungem, să știm unde se aflăm acum și ce avem de făcut ca să atingem punctul pe care dorim să îl atingem. Aceasta este rețeta perfectă pentru succes la care se adaugă, bineînțeles, și efortul necesar”.

”Vreau să mulțumesc întregii echipe pentru poziția pe care o are România în acest moment în grup. Sunt mândru și onorat să fac parte din familia Alliance Healthcare România și sunt ferm convins că vom reuși să dezvoltăm și mai mult proiectele pe care am început deja să le implementăm. Vom continua digitalizarea și optimizarea proceselor la nivelul întregii companii. Am parcurs un drum foarte frumos până aici, de acum ne așteaptă un drum de o mai mare complexitate, pe care sunt convins că îl vom parcurge cu succes”, a concluzionat Iulian Trandafir.

Sursa: Alliance Healthcare România – Linkedin