fady_chreih1.jpgDeclară Fady Chreih, Director executiv al celei mai mari rețele de sănătate din România, Regina Maria, în interviul acordat portalului Medicalmanager.ro.

Strategia pentru 2013 urmărește extinderea gamei de servicii de spital, creșterea numărului de locații proprii dar și susținerea a două programe naționale de prevenție dedicate femeilor.

În 2013 am crescut spectaculos în zona de retail,în special în zona de spitale

– În primul semestru al acestui an am avut o creștere cu 23% față de perioada similară a anului precedent. Am crescut foarte mult în zona de retail, cea mai mare creștere având-o în zona de spitale, de 38%, lărgind foarte mult gama intervențiilor chirurgicale. Ne-am consolidat echipele medicale pe fiecare specialitate ajungând să acoperim o patologie foarte complexă. Ne-am propus să schimbăm percepția publicului vis-a-vis de complexitatea intervențiilor chirurgicale. Se pare că suntem pe drumul cel bun, având un număr în creștere de cereri pentru intervenții neurochirurgicale, de chirurgie generală, onco-ginecologie, chirurgie pediatrică. Restul liniilor de business sunt în buget sau un pic peste.
Fiind bine poziționați pe specialitățile legate de femeie și copil, acestea au fost cele mai accesate, atât în ambulatoriu cât și în spitale. Serviciile de laborator de asemenea au crescut și au determinat creșteri ale veniturilor, explicate firesc prin investițiile în tehnologie pe care le-am făcut în ultimele luni.

În ceea ce privește zona de corporate am ajuns la 185.000 de abonați după primele 6 luni ale anului.

Continuăm dezvoltarea chirurgiei și a segmentului de spitalizare

– Continuăm extinderea gamei de servicii de spital. Există semnale care ne încurajează să continuăm dezvoltarea chirurgiei și a segmentului de spitalizare. De asemenea, am lansat două programe de prevenție la nivel național destinate sănătății femeii. Continuăm dezvoltarea unor proiecte din zona de IT și extinderea în noi locații. De curând am deschis Policlinica Pitești, o investiție importantă pentru noi și cu potențial foarte bun prin prisma clienților pe care deja îi deservim în acea zonă.

Pacienții se îndreaptă tot mai mult către privat

– Bineînțeles, am avut o creștere accentuată în ultimii ani. Abonamentele de sănătate au o istorie de aproape 18 ani în România. La începuturi, interacțiunea pacientului cu clinicile private a avut loc prin intermediul abonamentului. Creșterea în timp a numărului de companii care au oferit ca și beneficiu angajaților abonamentele a condus la dezvoltarea acestei piețe și la apariția unei infrastructuri tot mai complexe, datorită investițiilor pe care operatorii privați au ajuns să le facă.

Fie din surse proprii, fie din investiții străine, într-un tip de “cerc virtuos”, clinicile au crescut dând naștere la rețele, ele au determinat o creștere tot mai mare și diversificată de servicii atât de ambulatoriu, cât și de spitale.

Pacienții se îndreaptă din ce în ce mai mult către privat chiar și daca nu au abonamente medicale, deoarece apreciază seriviciile medicale de calitate oferite, pe care le pot accesa rapid și usor. Ei au căpătat încredere și știu că au medici care se ocupă de îngrijirea lor, au acces la dosarul medical și îi îndrumă sau le oferă sfaturi, fiind pregătiți să facă “case management” pentru fiecare pacient.

Avem nevoie de o strategie multianuală care să nu țină cont de schimbările politice

– Avem nevoie de stimularea creșterii infrastructurii medicale performante la nivel național. Sunt multe modele din care ne putem inspira, de la parteneriate publice private până la înlesniri fiscale pentru încurajarea dezvoltării și modernizării unităților medicale.
De asemenea, o strategie multianuală care să nu țină cont de schimbările politice, agreată la nivel parlamentar, ar trebui implementată pe trei piloni principali: măsuri de prevenție și educație medicală, strategie pentru unitățile medicale de stat și private și definirea unei strategii pentru bolnavii cronici pe toate tipurile de specialități medicale.