În ultimii ani, noțiunea de wellbeing a devenit un punct de interes pentru companii și departamentele de HR, fiind efectul direct al înțelegerii rolului pe care aceasta îl joacă în promovarea stării de bine în rândul angajaților. Din această perspectivă, organizațiile au implementat programe care să abordeze atât aspectele emoționale, cât și pe cele fizice.

Pentru a identifica resursele pe care le avem la dispoziție pentru a adresa această temă, pe 7 martie  comunitatea OSC-GlobalHRManager a discutat despre Sănătatea psiho-emoțională a angajaților, avându-le invitate pe Oana Nicolau, Psihoterapeut și co-fondator al Rețelei de clinici Oana Nicolau, Irina Mînzală,  Human Resources Director România & Republica Moldova la Ernst & Young, Florentina Greger, Chief Talent Experience Officer la Zitec și Georgiana Andrei, Director de vânzări Divizia de abonamente la Regina Maria. În cadrul evenimentului, cele patru invitatie au oferit răspunsuri la o serie de întrebări: cum prevenim apariția problemelor psiho-emoționale, dar și ce instrumente au la dispoziție specialiștii de resurse umane pentru a veni în sprijinul angajaților care se confruntă cu astfel de provocări.

Georgiana Andrei, Director de vânzări Divizia Abonamente Regina Maria, a afirmat că nu există întâlnire cu oameni de HR în care să nu se abordeze tema sănătății psiho-emoționale a echipelor pe care le reprezintă. Semn că ultimii doi au avut un impact semnificativ asupra fiecăruia dintre noi și, deci, și asupra organizațiilor. Companii din domenii precum banking, IT, vânzări, sunt familiarizate cu programele de wellbeing, dar nu sunt singurele – realitatea ne arată că și foarte multe companii din zona de producție sau fabrici au achiziționat astfel de servicii, ca beneficii pentru angajați.

Aceasta susține că există trei direcții mari în care companiile se uită sunt: construirea awarenessuluiintervenție în caz de crizăoferire de acces la terapie.

Un serviciu lansat inițial pentru unul dintre partenerii noștri din zona de producție și, ulterior, extins, Terapeutul de gardă reprezintă o linie telefonică unde oamenii pot să sune și să aibă o discuție de 15 minute cu un terapeut. Am fost uimiți să observăm rate de accesare de 5-10% pe lună, în ciuda faptului că încă nu suntem obișnuiți cu terapia. Dar este clar că mulți dintre noi trecem prin momente de teamă, de panică sau de stres”, a menționat aceasta.

„Suntem convinși că rolul sănătății psihoemoționale va începe să fie pe poziție de egalitate cu sănătatea fizică. Va trebui să fim agili, să înțelegem cum se schimbă lumea și să ne adaptăm”, a conchis Georgiana Andrei.

Partenerul ediției a fost Rețeaua de sănătate Regina Maria.

Comunitatea OSC-GlobalHRManager este administrată de Oameni și Companii-OSC. OSC oferă soluții de marketing utilizând un ecosistem propriu de +100 comunități business sau profesionale și 42 platforme digitale asociate. O listă cu aceste platforme puteți vedea aici. O listă de comunități, aici.