Cadrele medicale ale Spitalului Judeţean de Urgenţă Mavromati participă, începând de miercuri, la un curs de comunicare, organizat de conducerea unităţii medicale în parteneriat cu Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. Organizatorii susţin că scopul cursului este de a-i determina pe medicii şi asistenţii medicali să îşi schimbe atitudinea faţă de pacienţi, dar şi faţă de cei care îi vizitează în spital.
„Conştientizăm că era mare nevoie de acest curs, deoarece există deficienţe de comunicare şi din partea personalului medical, dar deficienţe foarte mari de comunicare există şi din partea pacienţilor, şi din partea aparţinătorilor. Nu o singură dată colegii au fost agresaţi în urgenţe, dar menirea noastră este să nu provocăm pacienţii şi aparţinătorii”, a afirmat coordonatorul cursului, Nicoleta Huţu.
Participanţii la curs admit nevoia îmbunătăţirii comunicării cu pacienţii, însă consideră că relaţia proastă dintre ei şi cei pe care îi tratează este generată de suprasolicitarea la locul de muncă. „În spatele fiecărui asistent se află foarte multă încărcătură emoţională vizavi de rezultatul îngrijirii sale. Cred că acest curs de comunicare, care va avea şi elemente practice, va fi un element benefic tuturor”, a afirmat asistentul şef de la Unitatea Primiri Urgenţe Pediatrie, Coca Crîşmaru.
Cursul va avea o componentă teoretică şi una practică, beneficiarii primei serii fiind asistenţii şefi ai tuturor secţiilor Spitalului Judeţean de Urgenţă Mavromati. AGERPRES