Asociația Streetaware în parteneriat cu Crucea Roșie Română – Filiala Iași anunță finalizarea proiectului Educație pentru decizii înțelepte. Proiectul a fost finanțat prin programul În Stare de Bine (www.instaredebine.ro), susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.

Scopul proiectului a fost reducerea consumului de droguri în rândul adolescenților din România. Acest scop a fost  îndeplinit prin activități care au vizat creșterea nivelului de informare a elevilor în vederea neînceperii consumului, prin dezvoltarea abilităților de a face față situațiilor de viață copleșitoare, prin facilitarea accesului la servicii de suport psihologic pentru adolescenții consumatori și prin dezvoltarea competențelor cadrelor didactice pentru depistarea și intervenția timpurie.

Proiectul a fost implementat în 20 de școli din orașul Iași unde Asociația Streetaware a realizat ateliere de dezvoltare abilităților de gestionare a stresului și emoțiilor copleșitoare pentru 574 de elevi, pentru a preveni consumul de droguri cauzat de nevoia de evada din propria viață sau de a se „amorți”  atunci când adolescenții  se confruntă cu situații dificile”, a subliniat Ana Enășoaie, președinte Asociația Streetaware.

Crucea Roșie Română– Filiala Iași, a desfășurat sesiuni de informare cu privire la consecințele consumului de droguri  cu peste 1208 de elevi  din școlile ieșene.

Au fost realizate grupuri de suport și consiliere psihologică gratuită pentru adolescenții și tinerii care consumă droguri din orașul Iași, precum și  un curs de formare  pentru 20 de cadre didactice care a urmărit să contribuie la creșterea capacității cadrelor didactice de a răspunde adecvat atunci când se confruntă cu elevi care consumă droguri.

Campania media a vizat consursul Real Rebel Wanted care a promovat stilul de viață sănătos în rândul tinerilor cu vârsta între 12-18 ani. Câștigătorul a fost premiat un video de promovare, realizat profesionist, materiale promoționale, tricou și rucsac cu #RealRebels, precum și promovare în mediul online.

Valoarea totală a proiectului a fost de 175.000 lei.

Perioada de implementare a proiectului a fost: 15 ianuarie 2024 – 14 iunie 2024.