Fie că este vorba despre introducerea unor arome sau branduri noi sau, pur și simplu, de regândirea ambalajelor, compania Coca-Cola, cu o vechime de 130 de ani pe piață, se bazează pe inovație. O spune Constantin Bratu, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola România, subliniind că inovația este esențială pentru compania pe care o reprezintă.
”Siguranța consumatorilor și calitatea produselor noastre au fost și sunt prioritare pentru Coca-Cola. Prin urmare, inovația joacă un rol esențial, fie că este vorba despre introducerea unor arome sau branduri noi sau, pur și simplu, de regândirea ambalajelor. Inovăm, astfel încât produsele noastre să răspundă cât mai bine nevoilor de consum, din toate punctele de vedere, pentru a oferi o experiență plăcută fiecărui consumator. Fie că vorbim de analize și cercetări amănunțite, de procese tehnogice revoluționare, ingrediente noi sau de campanii de promovare ingenioase, inovația este întâlnită la fiecare pas. În fond, acesta este principalul motiv pentru care, chiar și după 130 de ani, Coca-Cola reușește să fie relevantă pentru consumatorii săi”, a explicat Bratu.
Potrivit acestuia, în centrul filozofiei Coca-Cola, au fost întotdeauna consumatorii. ”Ei reprezintă principalul catalizator al inovației, al investițiilor și al preocupării permanente de a le oferi băutura potrivită, care să le desăvârșească experiențele și să le completeze, în mod firesc, stilul de viață. Cum preferințele și preocupările lor evoluează constant, încercăm să răspundem cât mai bine noilor provocări. Am introdus rețete cu conținut scăzut sau fără calorii, cum sunt, spre exemplu: Coca-Cola Zero, Fanta Pink Grapefruit (fără zahăr și fără calorii) sau Sprite (cu un conținut redus, de doar 9 kcal/100 ml), am venit cu arome și produse noi (Sprite Cucumber, Fuzetea), am intrat pe noi segmente ( AdeZ – băutura pe bază de plante, Cappy+ – băuturi îmbogățite cu vitamine și minerale) și am acordat o atenție deosebită ambalajelor, astfel încât consumatorii să aibă la dispoziție produsele preferate în cantități și ambalaje adecvate diferitelor ocazii de consum”, a mai arătat reprezentantul Coca-Cola România.
Noua poziționare strategică a Coca-Cola, ”O companie pentru toți”, este, potrivit lui Bratu, ”un răspuns la aceste transformări prin care trece consumatorul, din ce în ce mai preocupat să aibă un stil de viață echilibrat, o sinteză a călătoriei începute de Coca-Cola acum 130 de ani și o descriere a modului în care vedem, în prezent, viitorul companiei”.
Chiar dacă această companie mizează, bazându-se pe inovație, pe o ofertă tot mai bogată, mai incluzivă, pe o diversificare tot mai puternică a opțiunilor de consum, inovația jucând un rol important, în ceea ce privește evoluția și consolidarea business-ului în general, reprezentanții ei susțin că este aproape imposibil de făcut o estimare de buget dedicat în direcția investițiilor în inovație.