Consiliul Judeţean Hunedoara a alocat, în bugetul pe acest an, 6,2 milioane de lei pentru cheltuielile de funcţionare sau pentru dotări ale unităţilor medicale pe care le are în administrare, cei mai mulţi bani revenind Spitalului Judeţean de Urgenţă Deva, ce a primit 4,3 milioane de lei.

Vicepreşedintele CJ Hunedoara Dorin Gligor a declarat luni că instituţia pe care o reprezintă acordă o atenţie sporită domeniului sănătăţii şi că în acest an se va încerca soluţionarea unor probleme mai vechi ce persistă în sistem. Potrivit acestuia, una dintre nedreptăţile făcute angajaţilor Spitalului Judeţean de Urgenţă Deva se referă la tichetele de masă, de care salariaţii nu mai beneficiază din anul 2011.
„Sub un fals pretext, acordarea tichetelor a fost suspendată. Din luna martie, angajaţii spitalului vor primi, din nou, tichetele de masă”, a spus Dorin Gligor.

În ceea ce priveşte Sanatoriul de pneumoftiziologie din Brad, unitatea medicală are un buget alocat de 1,2 milioane de lei, o parte din bani fiind destinaţi achiziţiei unei staţii de oxigen. Echipamentul este necesar de mai mulţi ani, în condiţiile în care la sanatoriul din Brad sunt trataţi anual, cu rezultate bune, 1.500 de bolnavi cu afecţiuni pulmonare din mai multe judeţe situate în partea de vest a ţării.
Cea de-a treia unitate medicală administrată de CJ Hunedoara este Sanatoriul de pneumoftiziologie din Geoagiu, bugetul instituţiei pe acest an fiind de 700.000 de lei. „Prioritară pentru noi este acreditarea sanatoriului şi continuarea lucrărilor de reparaţii capitale începute în anul 2009”, a spus directorul unităţii medicale, Dorel Bretean.

Costul total al lucrărilor este estimat la 19,7 milioane de lei, până în prezent fiind executate reparaţii capitale în valoare de 7,1 milioane de lei. AGERPRES