PRIAevents, organizează conferința PRIA Medicine, Supplements and Medical Devices Publicity, singura conferință care abordează aceste tematici (ediții separate atât în România, cât și în Republica Moldova), aflată deja la ediția a 7-a în România, în data de 21 februarie 2022, începând cu ora 10,30.

Evenimentul se va bucura de o atenție deosebită din partea comunității farma, a asociațiilor și patronatelor, a producătorilor de suplimente alimentare, dispositive medicale, asociatiilor de pacienți, farmaciștilor și lanțurilor farmaceutice, distribuitorilor, dar și a spitalelor private, producătorilor și importatorilor de produse dermatocosmetice, consultanților și mass-mediei.

Partenerii evenimentului sunt: Mușat & Asociații, Terapia, Romanian Advertising Council (RAC), PRISA și IAB România.

Ediția de anul acesta va avea loc online. În cadrul acestei ediții vor fi dezbătute teme despre medicamentele, suplimentele alimentare, dispozitivele medicale și vaccinurile disponibile, despre cele care sunt în proces de testare sau lansare, dar și a antiviralelor în contextual pandemiei de COVID-19.

Vor fi incluse în dezbatere și teme actuale, de interes pentru sistemul sanitar, farmaceutic alături de toți cei implicați,

  • Raportul Consiliului Concurenței privind suplimentele alimentare
  • Legea Suplimentelor Alimentare. Norme de aplicare
  • Cum ar putea fi îmbunătățită legea publicității la medicamenteși dispozitive medicale?
  • Codurile de conduită respectate de industria farmaceutică

Sănătatea și informarea publicului despre medicamente, SA și dispozitive medicale sunt extrem de importante, de aceea, în fiecare an organizăm această dezbatere pentru a analiza anul care a trecut, pentru a aduce în evidență noi reglementări sau legi, pentru a semnala unele abateri grave și pentru a informa cât mai bine pe toți cei implicați.

Și anul acesta avem atenție deosebită pe teme despre conduita etică în industria farmaceutică și despre conduita etică a sistemului sanitar – medici, pacienți, manageri de spitale, autorități.

Și în în cadrul acestei a 7-a ediții, avem în vizor și studii de caz, exemple despre excesul de reclamă la medicamente, suplimente alimentare, dispozitive medicale si dermatocosmetice, la radio și televiziune și din ce în ce mai mult online.

Promovarea medicamentelor este reglementată diferit în fiecare țară, dar este guvernată de aceleași principii. Aceasta trebuie făcută în mod responsabil, etic și la cel mai înalt standard, pentru a se asigura utilizarea în siguranță a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, în conformitate cu legislația în vigoare.

Scopul din spatele reglementărilor din publicitatea medicamentelor este: să încurajeze utilizarea rațională a medicamentelor, prin prezentarea obiectivă a acestora și fără a le exagera proprietățile;  de a asigura că acestea sunt promovate corect în ceea ce privește beneficiile lor, fiind în acord cu informațiile enumerate în rezumatul caracteristicilor produsului; de a asigura că publicitatea medicamentelor nu este înșelătoare.

Scopul evenimentului este acela de reuni toți actorii implicați pentru a dezbate cele mai importante deme despre publicitatea medicamentelor ( OTC), suplimentelor, dispozitivelor medicale și dermatocosmenticelor de a încuraja publicitatea şi promovarea medicamentelor în mod responsabil, etic şi la cel mai înalt standard, pentru asigurarea utilizării în siguranță a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, a suplimentelor alimentare, dispozitivelor medicale și dermatocosmeticelor, în conformitate cu legislația în vigoare. Evenimentul are rol de informare atât în randul companiilor, dar și al autorităților, asociațiilor, producătorilor și pacienților.

 

AGENDA EVENIMENTULUI

11.00 – 11.15  –  Start conferință online

11,15 – 13,15 Masă Rotundă

Temele puse în dezbatere:

  • Raportul Consiliului Concurenței privind suplimentele alimentare
  • Legea Suplimentelor Alimentare. Norme de aplicare
  • Cum ar putea fi îmbunătățită legea publicității la medicamenteși dispozitive medicale?
  • Medicamentele, suplimentele alimentare, dispozitivele medicale și vaccinurile disponibile, despre cele care sunt în proces de testare sau lansare
  • Codurile de conduită respectate de industria farmaceutică
  • și nu numai
  • Codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, rolul reglementatorilor,
  • Rolul societăților profesionale, rolul lanțurilor farmaceutice,
  • Reglementarea publicității suplimentelor alimentare, reglementarea publicității dermatocosmeticelor,
  • Cum pot fi sancționați cei care nu respectă reglementările aunci cînd vând online?
  • Care este rolul ANMDM? Dar al ANPC?cna?
  • Publicitatea comparativă, publicitatea înşelătoare și cea subliminală; Cât de periculoasă poate fi? Cum este pedepsită? Unde se pot face sesizări?
  • Contrafacerea in cazul medicamentelor sau SA
  • Rolul mass mediei, dar și al rețelelor sociale
  • Publicitatea în farmacii. Publicitatea în spitale și clinici private? Cum este acesta reglementată. Ce cod etic adoptă acestea?
  • Cum este reglementată publicitatea la TV, radio și online pentru produse, dar și pentru farmacii și pentru spitale si clinici private? Rolul Colegiului Framaciștilor și al Colegiului Medicilor
  • Cum văd asociațiile de pacienți aceste granițe? Ei se supun unei conduite? Ce ar schimba? Câte sesizări au facut la CNA sau RAC sau ANMDM sau ANPC?
  • Publicitatea pentru dermatocosmeticela TV, online și în farmacii.  Cum este reglementată acesta? Dar prin recomandarea medicilor?
  • Publicitatea pentru medicamente destinată persoanelor calificate să prescrie sau să distribuie medicamente;
  • Publicitatea comparativă, publicitatea înşelătoare și cea subliminală; Cât de periculoasă poate fi? Cum este pedepsită? Unde se pot face sesizări?
  • Ce sume sunt investite pentru pubicitatea pentru industria farma, farmacii, suplimente, dispozitive medicale, spitale private.
  • Bilant 2021. Ce modificari se prevad pentru 2022? ANALIZE și studii de caz

 

LECTORII INVITAȚI

Reprezentant Ministerul Sănătății

Conf. Dr. Diana PĂUN – Consilier Prezidențial, Departamentul Sănătate Publică, Administrația Prezidențială

Bogdan CHIRIȚOIU – Președinte, Consiliul Concurenței

Laszlo ATTILA – Secretar General, Comisia pentru Sănătate, Senatul României

     Dragoș DAMIAN – CEO, Terapia

Dan MINOIU – Partner, Mușat & Asociații

Dr. Oana COCIAȘU – Președinte, RAC

Orsolya – Eva Borsos  – Membru, CNA

Dr. Gerald FLINTOACĂ-FILIP – Secretar General, PRISA

Radu GĂNESCU – Președinte, Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România

Ioana ANESCU – Director Executiv, IAB România

La conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity vor fi prezenți la ediția a 7-a  reprezentanți din partea MS, ANMDM, Administrația Prezidențială, CC, ANPC, RAC, Comisia pentru Sănătate și reprezentați ai companiilor farmaceutice, ai celor care produc dispozitive medicale, dar și suplimente alimentare și dermato-cosmetice.

În cadrul PRIA Drugs and Medicine Publicity veți avea ocazia să îi întâlniți pe cei mai importanți oameni din domeniu, să participați la un eveniment interactiv, deosebit, astfel încât la finalul evenimentului să avem trasate idei, soluții și propuneri.

De la acest eveniment nu vor lipsi reprezentanți ai companiilor farmaceutice, ai celor care produc dispozitive medicale, suplimente alimentare, asociații ale pacienților, medici, farmaciști și asociații ale acestora, companii din zona de consultanță juridică, publicitate, audit, presă, reprezentanți din spitale de stat și private și reprezentanți ai autorităților.

PRIA Drugs and Medicine Publicity face parte din seria conferințelor organizate de PRIAevents  care aduc în atenție cele mai importante și mai actuale teme de dezbatere din fiecare domeniu și beneficiază de o prezență mare a participanților și a mass – mediei, atât în România, cât și îm Republica Moldova.

Mai multe detalii despre agenda evenimentului PRIA Drugs and Medicine Publicity și modalități de înscriere pentru participare puteți găsi pe www.priaevents.ro.