Fundaţia Motivation România lansează prima campanie de prevenţie a leziunilor medulare prin plonjon care îşi propune să informeze publicul ţintă cu privire la modalităţile prin care accidentarea coloanei vertebrale poate fi prevenită.

Campania care se desfăşoară sub motto-ul „Adevăraţii eroi fac alegeri bine gândite” aduce în atenţie teme precum: cunoaşterea adâncimii apei în care se poate sări, tehnici corecte de plonjon sau supravegherea minorilor în apropierea apelor.

La nivel internaţional, aproape 10% dintre leziunile medulare sunt cauzate de activităţi sportive şi de timp liber, conform studiului „Perspective internaţionale asupra leziunii medulare”, al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (2013).

„Vine vara şi, odată cu ea, suntem cu toţii nerăbdători să ne bucurăm de vremea bună şi de activităţi distractive de afară. Din păcate, însă, este o perioadă în care au loc mai multe accidentări ale coloanei, accidentări prin jocuri, plonjon în apă, căzături de la înălţime. Atât timp cât suntem informaţi, stă în puterea noastră să le prevenim, să fim mai precauţi şi să ne luăm măsuri de prevenţie – să nu sărim în cap în apă, să nu jucăm jocuri care ne pot pune în pericol sănătatea coloanei. Prin această campanie încercăm să semnalăm o situaţie care se întâmplă an de an şi care se poate întâmpla oricui, însă poate fi prevenită: faptul că o săritură prin plonjon poate transforma o persoană în utilizator de scaun rulant pentru tot restul vieţii”, a declarat Monica Tăutul, coordonatorul campaniei.

Ediţia de anul acesta a campaniei aduce în atenţia publicului îndemnul privind prevenţia leziunilor medulare ce pot rezulta din plonjon cu ajutorul unui spot audio difuzat de posturile de radio partenere, al unui clip video proiectat în 255 de săli de cinema din reţeaua Cinema City, din 21 de oraşe din ţară, expunerea vizualului campaniei pe ecrane LCD amplasate în spaţii publice din Bucureşti, difuzarea mesajului campaniei pe panourile de afişaj din centrele comerciale VIVO! Constanţa şi VIVO! Piteşti.

De asemenea, Fundaţia Motivation îşi propune interacţiuni directe cu elevii prin participarea la ore de dirigenţie sau în cadrul programului „Săptămâna altfel” în şcoli sau licee, organizarea de evenimente cu public larg. AGERPRES