Contractul de finanţare al proiectului „Reabilitarea energetică a Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu – locaţia str. Tudor Vladimirescu”, în valoare de peste 21 de milioane de lei, a fost semnat pe 6 iunie, durata de implementare fiind de 33 de luni.

Potrivit unui comunicat de presă remis de purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Gorj, Oana Paloş, contractul a fost semnat între judeţul Gorj, în calitate de beneficiar, reprezentat de preşedintele CJ Gorj, Cosmin-Mihai Popescu, şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional 2014-2020, prin Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia, în calitate de organism intermediar.

Prin realizarea acestui proiect se urmăreşte îmbunătăţirea izolaţiei termice a anvelopei clădirii (pereţi exteriori, ferestre, tâmplărie, planşeu superior, planşeu peste subsol), a şarpantelor şi a învelitorilor, inclusiv măsuri de consolidare a clădirii, reabilitarea şi modernizarea instalaţiilor pentru prepararea şi transportul agentului termic, apei calde menajere şi racordarea la sistemele de încălzire centralizată, utilizarea surselor regenerabile de energie, pentru asigurarea necesarului de energie termică pentru încălzire şi prepararea apei calde de consum (montarea unui sistem alcătuit din panouri solare şi pompe de căldură), reabilitarea instalaţiilor electrice, implementarea sistemelor de management energetic şi realizarea instalaţiilor de avertizare şi prevenire incendiu, menţionează sursa citată.

Proiectul a fost depus spre finanţare în data de 25.09.2017 în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, valoarea totală a acestuia fiind de 21.162.108,70 lei inclusiv TVA (valoarea eligibilă nerambursabilă alocată din fonduri europene este de 17.380.169,17 lei, inclusiv TVA), din care contribuţia proprie totală a UAT – Judeţul Gorj este 3.781.939,53 lei (inclusiv TVA). AGERPRES