Vizite de audit la Spitalul Orasenesc Buhusi in vederea mentinerii standardelor de calitate ISO 9001, ISO 22000 si obtinerii OHSAS 18001

spital-buhusi-ursPe 21 noimbrie, Spitalul Orasenesc Buhusi a primit vizita specialistilor de la U.R.S. Romania. In cadrul auditului care se desfasoara anual se incearca identificarea unor eventuale neconformitati in ceea ce priveste aplicarea, mentinerea si dezvoltarea sistemelor de management al calitatii.

Anul acesta a fost programat de comun acord auditul de supraveghere pe standardele ISO 9001(calitatea serviciilor medicale si hoteliere), ISO 22000 (siguranta alimentului) si in premierea auditul de certificare pentru standardul OHSAS 18001 (securitate si sanatate ocupationala).

Totul a inceput cu o sedinta de deschidere la care au fost prezenti medicii sefi/ coordonatorii de sectii/ compartimente, coordonatorii de calitate, echipa de management, primarul orasului Buhusi, reprezentantul U.R.S. Romania. A fost evidentiat, inca de la inceput, ca numele spitalului este unul cunoscut in sfera serviciilor de sanatate si se asteapta de la aceste audituri sa confirme ca aici sistemele de management sunt imbunatatite continuu. A fost, de asemenea,efectuata o vizionare directa pe toate sectiile/ compartimentele, laboratoarele, ambulatoriul integrat, blocul alimentar central, farmacia cu circuit inchis. S-a verificat respectarea circuitelor functionale, completarea registrelor specifice, conditiile de cazare, aspecte ce tin de calitatea actului medical.

In a doua parte au fost solicitate documente din toate departamentele spitalului, dosare de personal, F.C.I-uri, fise de instruire S.S.M –  S.U. , FOCG/ FSZ, rapoarte de monitorizare, informari ale S.M.C, mentenanta la echipamente si aparatura medicala, certificate de acreditare, autorizatii etc.

“Vizita de audit s-a incheiat cu o sedinta in care au fost punctate unele aspecte ce privesc imbunatatirea serviciilor, de dotare si a fost adus la cunostinta faptul ca spitalul urmeaza sa obtina noul standard de calitate si mentine in continuare celelalte doua standarde . Nu in ultimul rand cred ca merita sa apreciem mobilizarea exemplara a majoritatii salariatilor care au pus suflet si au facut toate eforturile, atat in timpul vizitei de audit, cat si pe tot parcursul anului 2016 pentru ca institutia sa treaca cu bine peste aceste audituri”, a declarat Constantin Poiana, manager de calitate al Spitalului Orasenesc Buhusi.

La randul sau, dr. Toron Mouhannad, managerul Spitalului Orasenesc Buhusi, a spus: “Ne bucuram ca am reusit sa mentinem standardele de calitate obtinute in anii trecuti si, de asemenea, este o bucurie pentru noi ca am reusit sa accesam un nou standard care nu exista la multe spitale, pentru ca pana la urma toate acestea se rasfrang asupra pacientului, asupra actului medical, a conditiilor de cazare si nu numai. A lucra dupa aceste standarde inalte de calitate nu inseamna ca poti fi perfect, dar inseamna ca exista un interes de a imbunatati continuu serviciile pe care le oferim pacientilor. Ma bucur ca am avut alaturi de noi si pe primarul orasului D-l Vasile Zaharia, pentru ca trebuie sa dovedim ca suntem o echipa si ca incercam sa facem tot ce este mai bun pentru pacienti.

Mai sunt multe lucruri de facut pentru urmatoarele 12 luni pana la urmatoarele audituri de supraveghere, care vor avea loc in luna noiembrie 2017, in primul rand sa demonstram ca meritam aceste standarde de calitate,iar acest lucru se poate face doar prin cresterea gradului de satisfactie a pacientilor lucru ce reiese din evaluarea grafica a chestionarelor de satisfacie a pacientilor, evaluare ce este efectuata lunar in baza colectarii chestionarelor care vin de la pacienti, astfel vedem care sunt nemultumirile lor, ce doresc sa se imbunatateasca si ce facem noi pentru a indeplini cerintele lor.

Vreau sa remarc si deosebita prestanta si profesionalism a auditorilor de la U.R.S Romania si faptul ca precedenta vizita de audit a fost efectuata in afara Romaniei, pentru ca acest organism de certificare nu desfasoara asemenea activitati doar la noi ci in mai multe tari.  De ce sa nu spunem, sunt multe de facut, avem de terminat reabilitarea la etajul 3, de continuat imbunatatirile la blocul alimentar central, de a dota spitalul cu echipamente si aparatura moderne, de a creste numarul de medici (in ultimele luni s-a reusit atragerea a inca trei medici noi si suntem in tratative cu alti 2, de asemenea am reusit sa inscriem spitalul cu 12 specialitati pe listele de rezidentiat). Avem puterea sa mergem inainte, stim ce avem de facut, stim ca urmeaza o perioada nu tocmai usoara, dar tocmai aceste provocari ne dau puterea sa mergem inainte”.