Venituri din vânzari în creștere cu 8% și profit net în creștere cu 2% pentru compania Antibiotice

Umărind obiectivele strategice cu accent pe internaționalizarea afacerii, în anul 2018 performanța companiei Antibiotice a marcat o creștere cu 8% a veniturilor din vânzări (27.492.453 lei), comparativ cu anul 2017. De asemenea, societatea a înregistrat un profit net în creștere cu 2%, comparativ cu anul 2017, ajungând la valoarea de 34.075.644 lei.

Rezultatele financiare ale anului 2018 reflectă un amplu program de gestionare a activității care să reducă impactul considerabil generat de taxa clawback, care a crescut cu 25% comparativ cu anul 2017, ajungând la valoarea de 36.484.667 lei.

Creșterea veniturilor din vânzari se datorează în principal vânzărilor de pe piața internațională care au înregistrat valori mai mari cu 6%. Principala piață în creștere în 2018 a fost cea a Asiei, rezultat al deschiderii reprezentanței proprii din Vietnam, prin care s-au realizat vânzări mai mari cu 37%.

Pe piața internă, Antibiotice SA își menține poziția de lider pe segmentul medicamentelor comercializate în spitale, cu o cota de piață de 18,01%, în ușoară creștere comparativ cu anul anterior.

Pe segmentul medicamentelor generice și OTC, compania ocupă locul 3, cu o cotă de piață de 5,1%, în timp ce la nivel de piață farmaceutică totală ocupă locul 16, cu o cota de piață de 2,11%.

Portofoliul valorificat în anul 2018 a permis menținerea poziției de lider din punct de vedere al unităților indivizibile valorificate pe segmentul unguente (cotă de piață 26,3%), supozitoare (cotă de piață 42,1%) și la pulberi injectabile (cotă de piață 71,9%).

Anul 2019 va fi sub semnul dezvoltării afacerii pe piața internațională, consolidării vânzarilor din România și în același timp se va avea în vedere un plan de susținere pentru anii următori, în condițiile în care nu se întrevăd măsuri legislative pentru diminuarea taxei clawback, care riscă să scada potențialul de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung.