Brigitte EBLE.jpgGrupul Bosch a inregistrat in Romania o crestere a cifrei de afaceri cu 18,4% fata de anul precedent, de la 136 milioane de euro in 2007, la 161 milioane de euro in 2008, in ciuda conjuncturii economice mondiale nefavorabile. O evolutie ascendenta s-a consemnat si la nivelul resurselor umane, numarul angajatilor Bosch fiiind la sfarsitul anului 2008, de 839 de angajati, fata de 570 in anul precedent.

„Principalele motoare ale acestei cresteri au fost reprezentate de tehnologia din domeniul auto si termotehnica“, a declarat Brigitte Eble, Director general Robert Bosch S.R.L. si reprezentanta Grupului Bosch in Romania.

Asteptarile pentru anul in curs sunt, insa, moderate. „Vom investi in continuare in Romania, desi ne asteptam ca 2009 sa fie unul dintre cei mai dificili ani de la infiintarea companiei, in 1994. Dupa estimarile noastre, primele semne de stabilizare ar urma sa apara in al doilea semestru, insa la un nivel destul de redus“, a completat Eble.

Bosch continua investitiile in Romania

Unul din obiectivele Grupului Bosch in Romania este Bosch Communication Center din Timisoara, care ofera la nivel international servicii de externalizare a proceselor de afaceri. Printre altele, centrul de comunicare din Timisoara sustine activitatea administratiei locale prin intermediul unei linii telefonice de asistenta cu functie informativa, menita sa preia solicitarile cetatenilor si sa ofere suport pe partea administrativa.

Bosch Communication Center activeaza atat in Romania, cat si pe plan international. Planurile pentru anul 2009 vizeaza cresterea numarului angajatilor din cadrul Bosch Communication Center Timisoara de la 266 la 375 de persoane.

Bosch Rexroth si-a propus extinderea unitatii de productie de la Blaj

Procesul investitional care are ca scop extinderea unitatii de productie de la Blaj se afla in plina desfasurare, iar noua hala de productie si-a inceput deja activitatea in luna decembrie 2008. La sfarsitul anului trecut, fabrica din Blaj avea 385 de angajati. Pana la sfarsitul anului, Bosch Rexroth a investit circa 23 de milioane de euro in constructia unitatilor de productie si administrative ale noii fabrici.

Divizia Bosch de echipamente si piese auto – cu un pas inaintea pietei locale
Divizia Bosch de echipamente si piese auto din Romania ofera o multitudine de produse si servicii din domeniul auto, contribuind astfel in mod esential la obtinerea rezultatelor pozitive din anul anterior. Cresterea inregistrata in acest sector – de la piese de schimb si accesorii, sisteme de diagnoza si de control, pana la elaborarea conceptului de service din cadrul organizatiei Bosch Car Service – s-a situat mult peste nivelul de crestere al pietei. Reteaua Bosch Service s-a extins in anul 2008 cu 15 parteneri noi, cuprinzand, pana la sfarsitul anului trecut, 74 de unitati in 36 de orase din Romania.

Inovatiile Bosch din domeniul sculelor electrice au asigurat o crestere a vanzarilor

Departamentul Scule electrice a cunoscut si anul trecut o evolutie ascendenta, cifra de afaceri crescand in mod semnificativ si in acest domeniu. Astfel, Bosch se afla in topul pietei romanesti de scule electrice portabile, accesorii, scule electrice de gradinarit, aparate de masura si scule electrice stationare.

Un rol esential in obtinerea pozitiei de lider a revenit promovarii continue a unor produse noi si inovatoare. In anul 2008, circa 35% din cifra de afaceri a departamentului Bosch Scule electrice a fost obtinuta datorita unor produse lansate pe piata de cel mult doi ani. O cerere deosebita s-a inregistrat in special in domeniul produselor cu acumulatori pe baza tehnologiei Litiu-Ion.

Junkers si Buderus ofera solutii eficiente si ecologice

Bosch este lider european in producerea echipamentelor solare si al pompelor de caldura, precum si unul din producatorii mondiali de top pentru sisteme ecologice de incalzire si de preparare a apei calde. Pe piata romaneasca, Bosch este prezent cu doua marci internationale de renume, Junkers si Buderus. Tehnologiile inovatoare, eficiente si ecologice au fost bine primite de clientii din Romania. Acestia acorda, in continuare, o atentie deosebita tehnologiilor ecologice si eficiente energetic, ceea ce explica cresterea cu 70% a vanzarilor de echipamente solare in comparatie cu anul 2007.

Grupul Bosch la nivel mondial si in Romania

In calitate de producator de tehnologii de top si furnizor de servicii de calitate la nivel international, Grupul Bosch nu a putut evita in totalitate efectele crizei economice actuale. Astfel, cifra de afaceri de 45,1 miliarde de euro inregistrata in 2008 a fost cu 2,6% mai mica decat cea obtinuta in 2007. Profitul brut a atins 940 milioane de euro, in comparatie cu circa 3,8 miliarde euro in 2007.

La sfarsitul anului 2008, Grupul Bosch avea la nivel global 282.000 de angajati. In ciuda reducerii cifrei de afaceri si a profitului, Grupul Bosch a continuat sa faca investitii masive pentru viitor, peste peste 10 miliarde de euro fiind investiti in cercetare si dezvoltare sau in achizitii facute in scopul consolidarii si dezvoltarii.

In Romania Grupul Bosch a intrat din anul 1994 si detine, in acest moment, cinci companii in trei locatii. Prima companie infiintata in Romania cu cincisprezece ani in urma a fost Robert Bosch S.R.L., aceasta fiind urmata, in 1999, de BSH Electrocasnice S.R.L. si de reprezentanta Bosch Rexroth. In anul 2004, Bosch a preluat, in urma achizitiei companiei germane Buderus AG, si reprezentanta Buderus din Romania. In 2005, a fost deschisa o noua companie a Grupului, Bosch Rexroth S.R.L. In 2007, Bosch a achizitionat firma Business Relations S.R.L., in scopul consolidarii activitatilor sale din cadrul Centrului de Comunicare Bosch. Incepand cu 1.01. 2009, Robert Bosch S.R.L. a preluat in totalitate afacerea Buderus din Romania.

Articol realizat de Mariana Semcu