“Spitalul Medicover din nordul Bucureştiului va fi construit, echipat şi gestionat pornind de la exemplul spitalului Medicover din Varşovia”

Medicover_logo mic.jpgAfirmă Roxana Firmanciuc, Marketing & Communication Manager, Medicover România, într-un interviu acordat în exclusivitate Portalului www.MedicalManager.ro.

Aceasta susţine că Medicover este singura companie internaţională ce activează pe piaţa serviciilor medicale private din România, grupul deţinând şi reţeaua de laboratoare Synevo, liderul pieţei de profil.

– După 13 ani de activitate, Medicover România oferă astăzi servicii medicale unui număr considerabil de pacienţi din întreaga ţară. Povestiţi-mi, vă rog, care au fost cele mai importante etape din ascensiunea Medicover în România şi câţi pacienţi sunt abonaţi în prezent la serviciile companiei?

– Medicover a fost unul dintre primii furnizori de servicii medicale private de pe piaţa din România. În 1998 s-au inaugurat primele centre Medicover din Bucureşti, cu departament de Medicina Muncii, cu personal şi suport informatic specializat. În această primă fază, Medicover a pus accent pe serviciile medicale adresate segmentului de clienţi corporate, în principal cele de medicina muncii, însă treptat gama serviciilor medicale corporate s-a extins prin oferirea de extra-beneficii angajaţilor din companiile client. Actualmente, 70.000 de abonaţi din companii beneficiază de serviciile Medicover, ceea ce reprezintă 75% din totalul pacienţilor noştri.

În ultimii 2 ani, accentul s-a pus din ce în ce mai mult pe dezvoltarea segmentului de servicii medicale de retail şi, de curând, pe oferirea de asigurări private de sănătate. Astfel, Medicover este singurul furnizor de servicii medicale ce are propria divizie de asigurări de sănătate şi oferă un set complex de produse modulare de asigurare ce acoperă eficient nevoile medicale şi de ordin financiar ale clienţilor.

În plus, în ultimul an, Medicover a alocat resurse substanţiale pentru deschiderea unor centre medicale specializate – Centrul de Medicină Fizică şi Recuperare Medicală (din cadrul clinicii Medicover Victoria) şi Centrul de Excelenţă în Gastroenterologie (din cadrul clinicii Medicover Pipera). Pe termen scurt şi mediu, resursele vor fi canalizate către 2 unităţi spitaliceşti în Bucureşti.

– Câte centre Medicover există în prezent în ţară şi care sunt acestea? Care credeţi că vor fi următoarele oraşe în care vor fi înfiinţate sedii Medicover?

– În prezent, Medicover are 11 centre medicale proprii: 4 în Bucureşti (3 clinici de adulţi şi 1 clinică de pediatrie) şi 7 clinici în alte oraşe din ţară: Cluj, Timişoara, Braşov, Constanţa, Iaşi, Ploieşti şi Focşani. În ultimii ani, Medicover a pus într-adevar accentul pe dezvoltarea regională, clinica din Braşov fiind cea mai recent deschisă, în decembrie 2009.

În ceea ce priveşte extinderea reţelei de unităţi proprii, în această perioadă resursele Medicover sunt direcţionate către cele două centre spitaliceşti aflate în construcţie: centrul de chirurgie de 1 zi care se va deschide la începutul anului viitor în Bucuresti şi spitalul cu peste 150 de paturi pentru care Medicover a achiziţionat deja teren în nordul capitalei şi pentru care investiţia se ridică la 50 milioane euro.

– Care sunt principalele tipuri de servicii medicale pe care le oferă Medicover clienţilor săi?

– Medicover România oferă o gamă completă de servicii medicale:

– abonamente de sănătate pentru companii şi clienţi individuali;

– abonamente de medicina muncii;

– asigurări de sănătate (prin divizia proprie de asigurări);

– abonament de servicii medicale pentru copii – Kidcard;

– abonamente de îngrijire la domiciliu;

– abonamente de servicii medicale stomatologice;

– consultaţii, investigaţii şi teste de laborator în sistem de policlinică cu plată.

– Ce pachete de servicii medicale aveţi pentru angajaţii companiilor private? Ne puteţi da câteva exemple de companii care au ales serviciile Medicover?

– Pentru segmentul corporate Medicover propune abonamente de sănătate de diverse tipuri: de la cele de bază care includ servicii de medicina muncii şi servicii medicale de urgenţă, până la cele complexe cu seturi de consultaţii de specialitate, investigaţii medicale şi diverse tipuri de analize de laborator.

Medicover oferă servicii medicale corporate către companii din domenii variate: banking (BRD-SG, Piraeus Bank), telecom (Orange), industrie (Schlumberger, Honeywell Garrett), IT (HP, Dell) etc.

– La ce strategii va recurge Medicover România anul viitor în ceea ce priveşte dezvoltarea companiei, având în vedere contextul economic actual?

– Aşa cum spuneam, Medicover mizează din ce în ce mai mult pe atragerea segmentului de clienţi individuali prin programe special construite (de ex. programul de consiliere şi vaccinare anti-HPV, programul de suport şi consiliere anti-fumat, programele de management al greutăţii etc.) şi prin servicii medicale de ambulator de înaltă performanţă (endoscopie ORL şi chirurgie ORL cu laser diode, somnologie, osteodensitometrie, mamografie etc.).

În plus, Medicover va promova din ce în ce mai mult gama proprie de asigurări de sănătate, răspunzând astfel tendinţelor de evoluţie a pieţei de servicii medicale şi cerinţelor pacienţilor, fie că au nevoie de o un grad mic de acoperire a diverselor evenimente medicale, fie de servicii medicale complete, inclusiv spitalizare.

– Prin ce se diferenţiază Medicover de celelalte companii de profil de pe piaţa românească?

– În primul rând, grupul Medicover este singura companie internaţională ce activează pe piaţa serviciilor medicale private din România, grupul deţinând şi reţeaua de laboratoare Synevo, liderul pieţei de profil. Astfel, Medicover România beneficiază de modelele de dezvoltare, de know-how, precum şi de experienţa altor pieţe – de exemplu, spitalul Medicover din nordul Bucureştiului va fi construit, echipat şi gestionat pornind de la exemplul spitalului Medicover din Varşovia, unul dintre cele mai mari spitale private din estul Europei.

În al doilea rând, Medicover a implementat un riguros sistem de monitorizare a calităţii ce permite dezvoltarea şi menţinerea unor standarde ridicate de calitate atât la nivelul circuitelor operaţionale şi echipamentelor medicale, cât şi în ceea ce priveşte personalul din clinici şi implicit, actul medical.

Mai mult, Medicover este singura companie de profil care utilizează dosarul medical electronic. Acesta asigură continuitate în actul medical şi permite abonatului să vizualizeze rezultatele investigaţiilor şi să se programeze la anumite specialităţi prin serviciul Medicover Online.

De asemenea, trebuie menţionat faptul că Medicover oferă, pentru zona corporate, un serviciu unic în România: Unitatea Medicală Mobilă ce este, de fapt, o miniclinică pe roţi, destinată furnizării de servicii la sediul companiilor client, în zonele izolate sau în cele lipsite de asistenţă medicală.

Şi nu în ultimul rând, Medicover desfăşoară anual, printr-un furnizor extern, studii de piaţă pentru evaluarea nivelului de satisfacţie a clienţilor pe toate dimensiunile importante specifice business-ului: accesul la serviciile Medicover, sistemul de programare, interacţiunea cu personalul din clinici etc. Astfel, avem în permanenţă o imagine a modului în care clienţii percep calitatea şi modul de livrare a serviciilor de către Medicover.

Medicover_logo.jpg