S.M.C. (Structura de Management al Calitatii) la bilant!

Un articol de Constantin POIANĂ – Manager de calitate Spitalul Orăşenesc Buhuşi, evaluator de servicii de sănătate

 

Suntem aproape de implinirea a 6 ani de la infiintarea prin Ordin de Ministru al Sanatatii al S.M.C. (Ordinul 975/ 2012 ) , ce a insemnat acest lucru pentru institutiile sanitare si mai ales pentru pacient.

In primul rand, a fost un punct de plecare, un punct din care se da o noua valoare calitatii serviciilor medicale si a celor hoteliere, institutiile care au pariat pe organizarea acestor structuri conform Ordinului in vigoare au avut doar de castigat, aceasta structura reprezinta dupa spusele multora, mana dreapta a managementului, reprezinta legatura dintre echipa de management, salariati si pacienti. Rolul acesteia este tocmai acela de a raspunde nevoii de calitate, de a fi aproape de nevoile pacientilor, de a pregati vizita de acreditare si monitorizarea postacreditare ! Deci se intelege ca activitatea este una continua, membrii S.M.C. coordoneaza tot ceea ce este legat de calitatea serviciilor medicale, siguranta pacientilor si a personalului.

In ultimul timp a inceput sa se vada care este rolul acestor structuri in unitatile sanitare unde acestora le-au fost acordata incredere, aceste unitati au reusit sa isi dezvolte structura organizatorica conform cerintelor pacientilor si morbiditatii din zona deservita, a crescut gradul de satisfactie a pacientilor, gradul real de satisfactie, pacientii au inceput sa perceapa diferenta dintre un spital unde serviciile medicale sunt de calitate si unul unde accentul nu este pus pe aceasta !