Piața serviciilor stomatologice a ajuns la 4.400 de companii, cu afaceri de 1,3 mld. lei anual

Piața serviciilor stomatologice a crescut de la an la an, atât ca număr de cabinete și clinici, cât și ca valoare, ajungând la 4.400 de companii active și peste 1,3 miliarde lei cifră de afaceri cumulată a jucătorilor din domeniu, potrivit datelor Coface. Primele trei orașe, București, Cluj și Timișoara, au înregistrat progrese semnificative, Capitala fiind cea mai mare zonă, cu 1.600 de companii și o valoare a pieței de peste 500 milioane lei.

Față de anii anteriori, pacienții conștientizează din ce în ce mai mult importanța sănătății dentare. Astfel, în 2018, peste 50% și-au planificat vizitele la medic. Aceștia și-au ales dentistul pe criteriul încrederii (într-un procent de aproximativ 90%) sau pe recomandare (65%) și nu pe criteriul financiar, cum se întâmpla în anii trecuți.

Conform datelor din studiul de piață, jumătate dintre românii care au fost la dentist au optat, punctual, pentru tratarea cariilor, 40% pentru igienizări, comparativ cu anii anteriori în care ajungeau preponderent în cazul durerii și infecțiilor. Numai 8% dintre aceștia au fost la dentist pentru a-și rezolva toate problemele dentare.

„După 30 de ani de eforturi private susținute, atât ale medicilor, cât și ale pacienților, stomatologia dă semne bune dar, încă mai avem mult de construit. Conform studiului, în 2018, aproximativ 40% dintre români nu au ajuns la un medic dentist, peste 30% dintre familiile care au copii nu i-au adus niciodată pentru un control, iar mai mult de 20% dintre români spun că nu vor merge nici în 2019 la stomatolog”, declară Ionuț Leahu, fondator Clinicile Dentare Dr.Leahu.