Microsoft și Walgreens fac echipă pe fondul concurenței acerbe pentru furnizarea asistenței medicale digitale

La începutul anului 2019 Microsoft și Walgreens au anunțat încheierea unui parteneriat dedicat construirii de instrumente digitale pentru clienții farmaciilor. Acesta va include eforturi pentru folosirea inteligenței artificiale pentru îmbunătățirea stării de sănătate, îmbunătățirea aderenței la medicamente și reducerea vizitelor de urgență.

Impactul parteneriatului de șapte ani, anunțat la mjlocul lunii ianuarie 2019, rămâne de urmărit, dar reprezintă o nouă încercare a unui mare furnizor de servicii de sănătate de a crește utilizarea tehnologiei pentru a livra medicamente și sfaturi medicale.

Cele mai mari companii de tehnologie din lume, inclusiv Apple, Amazon și Google, efectuează în ultimii ani incursiuni în zona de îngrijire a sănătății, atât prin parteneriate cu furnizori mai vechi în domeniu, cât și prin dezvoltarea propriilor afaceri în zona sănătății.

Directorii companiei Microsoft au declarat că compania va deveni furnizorul de servicii cloud pentru Walgreens, care va muta toate atele sale pe platforma Microsoft Azure pentru a permite utilizarea capacităților Microsoft de analiză și procesare a datelor.

Walgreens a anunțat că va implementa în anul 2019, în 12 magazine proprii, așa numitele “colțuri de sănătate digitală”, unde vor fi vândute dispozitive hardware dedicate îngrijirii sănătății și se va concentra pe furnizarea de îngrijiri preventive și tratamente personalizate pentru pacienții cu boli cronice. Portofoliul companiei include mărci recunoscute la nivel mondial, precum Walgreens, Duane Reade, Boots și Alliance Healthcare, precum și mărci de produse de sănătate și frumusețe, cum ar fi No7, Soap & Glory, Liz Earle, Sleek MakeUP și Botanics. Walgreens deține și circa 400 de clinici- magazin, prin intermediul unui furnizor independent.

“Parteneriatul nostru strategic cu Microsoft demonstrează angajamentul nostru ferm de a crea soluții integrate, de generație viitoare, cu posibilități digitale de livrare a îngrijirii medicale pentru clienții noștri, transformând magazinele noastre în destinații de sănătate moderne și extinderea permanentă a ofertelor către clienți”, a declarat Stefano Pessina, CEO Walgreens Boots Alliance.

Noile tehnologii vor ajuta Walgreens să concureze cu rivalul său principal, CVS Health, cel care a achiziționat asigurătorul de sănătate Aetna pentru a construi instrumente similare și pentru a oferi mai multe servicii de bază de îngrijire a sănătății în farmacie. Amazon, prin achizitia de aproape 1 miliard de dolari a farmaciei online PillPack, țintește și el afacerile din zona farmaciei, loc unde capabilitățile sale de stocare și analiză a datelor l-ar putea transfoma într-un concurent puternic.

Deși aceste companii gigant își construiesc serviciile de sănătate digitale, nu este clar deocamdată dacă consumatorii vor accepta noul model de livrare sau dacă vor economisi semnificativ bani în acest mod.

În România, gigantul Walgreens este reprezentat de Farmexpert, unul dintre cei mai importanți distribuitori de medicamente si parafarmaceutice și rețeaua de farmacii Alphega, ea mai importantă comunitate destinată dezvoltării farmaciilor independente, careia i s-au alaturat peste 600 de membri până în prezent.

Sursa: StatNews.com