Managementul calitatii este implementat, functional si in continua dezvoltare la Spitalul Orasenesc Buhusi

In ultimul timp la Spitalul Orasenesc Buhusi se pune un mare accent pe  mentinerea si dezvoltarea sistemelor de management al calitatii, un aspecte relevant in acest sens fiind ca institutia sanitara nu se afla pe lista celor 45 de spitale care au raportat partial indicatorii de monitorizare si nici pe lista celor 91 de spitale care nu au raportat deloc indicatorii de monitorizare .

De ce toate acestea ? Pentru ca dorim sa mentinem acreditarea obtinuta la sfarsitul anului  2014 , acreditarea fara de care nu putem sa ne aflam in contract cu C.A.S.J. Bacau, ceea ce ar fi un dezastru pentru spitalul buhusean. Este o  confirmare pentru noi faptul ca nu ne aflam pe cele doua ‘liste ale rusinii’ cum le spunem noi si o confirmare a faptului ca la noi in spital managementul calitatii este implementat, functional si in continua dezvoltare. Indicatorii de monitorizare au fost amplu mediatizati la nivelul spitalului, in rapoartele de garda, comitetul director, consiliul de administratie, sedintele lunare cu sefii si  coordonatorii de sectii/ compartimente. Oamenii au inteles despre ce este vorba si de ce trebuiesc facute aceste raportari si lucrurile au inceput sa mearga pe un fagas normal. Managementul calitatii este parte integranta a managementului general, lucram in echipa si acest fapt a dus la dezvoltarea unei culturi la nivelul organizatiei care promoveaza ‘conceptul de calitate’. Este departe de noi gandul sa spunem ca suntem perfecti, mai sunt multe de facut, este greu sa intretinem si sa mentinem sectoarele care au trecut prin transformari si ne incurajeaza faptul cand pacientii vin si spun ca doresc sa fie internati la noi pentru ca aici se simt bine, pentru ca aici sunt bine tratati. In ultimii ani incercam sa facem din Spitalul Buhusi, un spital primitor unde pacientilor le sunt oferite conditii bune de diagnosticare , tratament si hoteliere care se incadreaza in standardele de acreditare A.N.M.C.S. si certificare ISO”, spune  Dr. Toron Mouhannad, managerul Spitalului Orasenesc Buhusi.

“Spitalul Buhusi este unul recunoscut pentru ceea ce face pe acest segment al managementului calitatii , nu trece zi sau saptamana sa nu fim contactati de colegi din tara care doresc sa afle cum am facut noi, cum de la noi lucrurile merg bine in acest domeniu. Raportarea indicatorilor de monitorizare anuali, semestriali, la modificari de structura si a evenimentelor adverse se face cu contributia fiecarui sector de activitate, fiecare stie ce are de facut, datele necesare sunt colectate si centralizate permanent de catre Structura de Management al Calitatii, aici datele sunt asezate in machetele puse la dispozitie de catre Autoritatea Nationala de Managemental Calitatii in Sanatate”, mentioneaza Managerul de calitate al spitalului, Constantin Pioana.

Potrivit acestuia, la inceputul anului 2020 Spitalul Orasnesc Buhusi este programat pentru vizita de evaluare in vederea acreditarii ciclul II, iar acest lucru nu va fi posibil daca nu se va trece cu bine peste toate etapele de monitorizare descrise anterior.  “Aceste monitorizari si transmiterea catre ANMCS a indicatorilor de monitorizare reprezinta faptul ca exista continuitate, reprezinta faptul ca unitatea sanitara respecta standardele in baza carora a fost obtinuta acreditarea si mai reprezinta faptul ca pacientii pot veni aici cu increderea ca vor beneficia de un act medical si de conditii hoteliere de calitate.  Toate acestea nu ar fi posibile fara munca in echipa , fiecare cu rolul sau, de la manager si director medical pana la asistentul sef / coordonator. Pentru noi certificarile ISO si acreditarea  au insemnat punctul de plecare in dezvoltarea spitaluluisi implementarea conceptului de calitate, fara de care nu exista satisfactia pacientului, ori pacient multumit de serviciile medicale acordate”, conchide Constantin Poiana.