Doua noi cursuri de perfectionare continua organizate la Spitalul Orasenesc Buhusi

In ultimul timp la Spitalul Orasenesc Buhusi se pune un mare accent pe informarea si instruirea personalului , aceasta pentru a fi cat mai aproape de pacienti de a cunoaste nevoile lor  de a incerca sa venim in intampinarea acestora cu un act medical si conditii hoteliere de calitate .

Incercam prin aceste cursuri si instruiri sa constientizam  personalul medico-sanitar si de ingrijire despre rolul pe care il are in ingrijirea pacientilor, incercam sa schimbam mentalitatile gen merge si asa ori daca pana acum am lucrat asa de ce trebuie acum sa facem altfel . Este un capitol foarte sensibil si greu de modelat schimbarea mentalitatilor, trebuie sa se inteleaga ca pacientii sunt din ce in ce mai informati au invatat sa faca diferenta intre un spital unde este bine ingrijit si un spital unde toate acestea lasa de dorit. Este departe de noi gandul sa spunem ca suntem perfecti , mai sunt multe de facut, este greu sa intretinem si sa mentinem sectoarele care au trecut prin transformari si ne incurajeaza faptul cand pacientii vin si spun ca doresc sa fie internati la noi pentru ca aici se simt bine , pentru ca aici sunt bine tratati. De asemenea avem un corp medical valoros , peste30 de medici pe diferse specialitati, 14 medici rezidenti pentru specialitatile deficitare si nu numai , 2 farmacisti, 2 posturi ocupate de alt personal superior sanitar, 92 asistente medicale si 58 de infirmiere / ingrijitoare.  In ultimii ani incercam sa facem din spitalul Buhusi un spital primitor unde pacientilor le sunt oferite conditii bune de diagnosticare , tratament si hoteliere care se incadreaza in standardele de acreditare A.N.M.C.S. si certificare ISO“, a declarat dr. Toron Mouhannad , managerul general al Spitalului Orasenesc Buhusi.

La randul sau, Constantin Pioana, manager de calitate, mentioneaza ca a nivelul spitalului exista planuri anuale de instruire pe diverse domenii, cum ar fi managementul calitatii, situatii de urgenta , securitatea si siguranta in munca , echipamente si aparatura medicale, I.A.A.M.  “Lunar ne intrunim cu  sefii si coordonatorii de sectii si compartimente, coordonatorii de calitate si sunt discutate tematicile lunare, noutatile care au aparut in domeniul medical, chestionarele de satisfactie ale pacientilor, sunt dezbatute eventualele reclamatii sau sesizari care au existat in lunaprecedenta , se discuta evenimentele adverse care au fost identificate, auditurile interne, protocoalele si procedurile nou elaborate si revizia acestora daca este cazul. De asemenea, cu sprijinul OAMGMAMR Bacau si a Doamnei Presedinte Chicea Minodora am reusit sa organizam la Buhusi doua cursuri de perfectionare continua. Este vorba despre ‘Nutritia moderna-impedimente si modele’, sustinut de dr. Cazan Alexandra si ‘Notiuni Introductive in ingrijirile paliative’ – As.Hasu Sorina – Hospice Brasov. Astfel de cursuri pareau de domeniul SF nu cu multi ani in urma dar acum au devenit o traditie la Buhusi”.

“Asa intelegem noi sa informam sa aducem la cunostinta noutatile din sectorul sanitar pentru ca prin aceasta indirect contribuim la cresterea gradului de satisfactie a pacientilor si de ce nu incercam sa facem din aceasta institutie sanitara una unde pacientii se simt importanti, toate acestea nu ar fi posibile fara munca in echipa, fiecare cu rolul sau , de la manager, director medical si pana la asistentul sef / coordonator. Pentru noi certificarile ISO si acreditarea care a avut loc in anul 2014 a insemnat punctul de plecare in dezvoltarea spitalulu isi implementarea conceptului de calitate fara de care nu exista satisfactia pacientului ori pacient multumit de serviciile medicale acordate”, conchide Constantin Poiana.