Pe 12 decembrie, compania farmaceutică Antibiotice a primit Trofeul ANEIR de excelență pentru produsul Nistatină, care în acest an a devenit standard de referință la nivel mondial, statut oferit de farmacopeea S.U.A.

Premiul evidențiază și alte două mari realizări ale companiei precum creșterea exportului de Nistatină pe continentul american cu 50% în 2017, dar și investiția demarată într-o nouă facilitate de producție pentru unguente și supozitoare.

Decernarea trofeului a avut loc în cadrul Galei ANEIR (Asociaţia Naţională a Exportatorilor şi Importatorilor din România), găzduită de Banca Naţională a României, în prezența Guvernatorului BNR,  Mugur Isarescu, a lui Nicolae Văcăroiu, fost Prim-Ministru la data înființării ANEIR, cât şi a reprezentanţilor companiilor reprezentative pentru exportul românesc.

La acordarea premiilor s-au luat în considerare criterii  precum poziția din TOP-ul 1000 exportatori în anul 2017 al Institutului Național de Statistică, raportată la poziția deținută în TOP-ul similar din 2016, performanța cantitativă și calitativă a exportatorilor români, pătrunderea pe noi piețe, produse noi exportate, extinderea investițiilor, creșterea eficienței/profitului, etc.

Premiată la fiecare ediție a Galei ANEIR, Antibiotice Iași şi-a axat politica de dezvoltare pe piețele internaționale a ultimilor ani spre intensificarea relaţiilor comerciale, dezvoltarea de parteneriate strategice pe termen lung precum și deschiderea de noi reprezentanțe în teritorii de interes.

“Aceste direcţii pe care le urmărim sunt esenţiale pentru strategia de dezvoltare a exportului companiei și pentru a ne menține competitivi la nivel mondial. Ne dorim să ne consolidăm operațiunile pe piețele internaționale prin identificarea de noi oportunităţi de business, axându-ne pe cercetare și performanță în dezvoltarea unui portofoilu de produse adaptat cerințelor piețelor externea declarat Mihai Stoian, Director Afaceri Internaționale.

Exporturile Antibiotice pentru primele 9 luni ale lui 2017 indică o creștere cu 26% față de aceeași perioadă a anului anterior, ajungând la valoarea de 91,7 mil. lei. Principalele destinații ale produselor Antibiotice au fost Asia, America de Nord și Europa, vânzările în aceste zone reprezentând aproximativ 80% din totalul vânzărilor realizate.