British American Tobacco (BAT) România a lansat campania anuală pentru prevenirea accesului persoanelor minore la produse cu nicotină în peste 30.000 de magazine din întreaga țară. Campania își propune să informeze asupra cadrului legal existent și să sublinieze importanța respectării normelor care interzic accesul persoanelor minore la produse cu nicotină. Începând de anul acesta, campania nu se va mai referi exclusiv la țigarete, ci și la noile produse cu nicotină, țigaretele electronice sau produsele care încălzesc tutunul.

Accesul tinerilor la produse cu nicotină reprezintă o problemă complexă, a cărei prevenire presupune în primul rând informarea în legătură cu prevederile legale în vigoare, care interzic comercializarea produselor cu nicotină către minori.

Campania British American Tobacco se derulează în peste 30.000 de magazine de mici și mari dimensiuni care vând tutun în mod legal. Scopul campaniei este informarea și educarea atât a comercianților cât și a clienților în legătură cu obligația legală de a preveni accesul minorilor la produse din tutun.

”Trebuie să sprijinim comercianții și magazinele care vând în mod legal produsele din tutun să respecte legislația în vigoare privind interzicerea comercializării de astfel de produse persoanelor sub 18 ani. British American Tobacco nu susține sub nici o formă promovarea și comercializarea produselor sale minorilor. Recomandarea noastră pentru comercianți este să refuze vânzarea produselor din tutun când există îndoieli asupra vârstei consumatorului”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice în cadrul British American Tobacco Europa Centrală și de Sud.

British American Tobacco se adresează în comunicarea produselor sale exclusiv consumatorilor adulți, cu respectarea strictă a normelor în vigoare privind vârsta minimă necesară pentru achiziția produselor cu nicotină.

”Este important ca minorii să nu aibă acces la niciun fel de produs cu nicotină, nu doar la țigarete, de aceea am inclus anul acesta și produsele de nouă generație în campania noastră. În plus, în cazul glo, produsul nostru care încălzește, nu arde tutunul, ne-am asigurat că modelul nostru de distribuție se adresează exclusiv consumatorilor adulți verificați, împiedicând astfel accesul direct al minorilor la el”, a adăugat Ileana Dumitru.

Programul de prevenire a accesului minorilor la produse din tutun este derulat anual de British American Tobacco, cu scopul de a informa comercianții și publicul larg asupra prevederilor legale care interzic accesul minorilor la produse cu nicotină.