Multimedia

Conferința medicală "Zilele Spitalului Municipal Sf. Dr. Cosma și Damian" Rădăuți


 
Alte articole din Proiecte Data publicarii: Luni, 18 Aprilie 2016

“Second opinion avizat, nu improvizat”- campanie de informare a pacienţilor despre importanţa unei a doua opinii medicale

Marian_Ana_Maria.jpgIntermedicas, prima clinică de second opinion din România, lansează campania “Second Opinion Avizat, nu Improvizat” cu scopul de a informa și de a conștientiza pacienții din România referitor la dreptul de a cere second opinion, la importanța unui diagnostic corect și a unui tratament corespunzător.
Potrivit Institutului Naţional de Diagnostic, în România unul din zece pacienți primește un diagnostic greșit. Totodată, peste jumătate dintre pacienții români se tem că ar putea primi un diagnostic incorect sau un plan de tratament ineficient. Conform unui studiu realizat de olandezii de la Diagnose.me.com, second opinion reduce riscul unei erori de diagnostic cu 90%. Totodată, potrivit Google România, tendința de autodiagnosticare a românilor a ieșit în evidență - peste 550 de milioane de căutări despre sănătate într-un an, ocupând locul II în topul accesărilor pentru un anumit domeniu, fiind depășite doar de domeniul turismului.

Campania este rezultatul unor concluzii desprinse dintr-un studiu intern derulat de clinica, cu pacienții care au solicitat second opinion după ce au primit un diagnostic de boala gravă sau recomandare de chirurgie. Scopul studiului a fost identificarea motivelor pentru care pacienții au ajuns să solicite second opinion avizat în stadii avansate ale bolii și nu imediat după primirea primului diagnostic.

Rezultatele au indicat că:

- 95% dintre pacienții nu știu că au dreptul legal la a doua opinie medicală;

- 89% dintre pacienți susțin că nu apelează la second opinion din respect/frică pentru medicul care a dat primul diagnostic;

- 87% dintre pacienți apelează la internet ca sursă de second opinion;

- 78 % se bazează pe medicii care au dat rezultate bune in cazul familiei/al prietenilor.

“A cere a doua, a treia, a patra opinie medicală mergând din clinică în clinică la medici specialiști, căutând pe internet sau la recomandarea unor prieteni este o improvizație. Nu ai certitudinea că medicul care a tratat o cunoștință și a funcționat se descurcă la fel de bine și în cazul tău. Acest demers poate să nu dea rezultatele asteptate și, în același timp, există și riscul cheltuielilor inutile, de timp și de bani, având ca posibil rezultat o soluție medicală incompletă sau un diagnostic eronat”, a declarat Ana Maria Marian, CEO Intermedicas.

Campania se va desfășura atât în mediul online (social media și blog-ul companiei), cât și offline (în presă și companii), începând cu luna aparilie. Cele două direcții, poveștile unor pacienți Intermedicas care au apelat la second opinion și vizualurile care prezintă diagnosticuri și alternativele lor de tratament, încurajează luarea unei decizii medicale informate. Materialele vor putea fi descoperite și preluate cu hashtag-ul #SecondOpinionAvizat.

Campania își dorește să familiarizeze pacienții români cu beneficiile oferite de second opinion avizat, pentru a preveni erorile medicale.



Alte articole din Proiecte
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !





Newsletter

neuroiasi.ro/

Editorial
Un stat diluat de 10 ori
ciurea_alexandru.jpg
Un editorial de Alexandru Vlad Ciurea, publicat pe portalul România Liberă >> Citeste

Analiza
Peste 70.000 de pacienţi sunt trataţi în România de boala Parkinson
parkinson.jpg
Peste 70.000 de pacienţi cu boala Parkinson beneficiază de tratament medicamentos specific, ale cărui costuri lunare individuale se ridică la aproximativ 3.000 de lei, relevă o statistică prezentată de Societatea pentru Studiul Neuroprotecţiei şi Neuroplasticităţii (SSNN) şi Societatea de Neurologie din România (SNR), organizatori ai celei de a-V-a ediţii a Cursului Internaţional dedicat tulburărilor comportamentului motor, desfăşurată vineri şi sâmbătă în Poiana Braşov. >> Citeste

Compania Saptamanii
Rețeaua Regina Maria semnează un parteneriat pentru dezvoltarea primului spital privat din Cluj-Napoca
regina-maria-logo.jpg
Rețeaua de sănătate Regina Maria inițiază un proiect comun de dezvoltare a primului spital privat integrat la Cluj-Napoca - printr-o investiție totală de 15 milioane de euro. Spitalul, construit de la zero, urmează să fie finalizat în prima jumătate a anului viitor și reprezintă cea mai mare investiție a rețelei de sănătate din afara Bucureștiului. >> Citeste

Interviu
Dr. Cristian Grasu: "Anual, 50.000 de români au nevoie de radioterapie"
grasu_cristian.jpg
Aproximativ 50.000 de bolnavi de cancer au nevoie anual de radioterapie, iar statul poate asigura, în condițiile actuale, tratament pentru 17.000, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, dr. Cristian Grasu, director în Ministerul Sănătății. Potrivit acestuia, pentru ca România să ajungă la nivelul țărilor din UE în ceea ce privește tratamentul prin radioterapie ar mai fi nevoie de peste 80 de acceleratoare, ceea ce ar presupune un efort financiar din partea statului de peste 350 milioane de euro, iar acest lucru nu este posibil fără un plan pe termen mediu. >> Citeste

Eveniment
La Conferinţa Regională de Management Medical Modern de la Bucureşti s-a discutat despre calitatea actului medical în spitalele româneşti
mmm_bucuresti_2016_1.JPG
Manageri de spitale din București și județele din regiunea de sud a țării au participat la cea de-a doua Conferinţă Regională de Management Medical Modern cu tema “Calitate în Managementul Sanitar din România”, eveniment organizat de Oameni și Companii în parteneriat cu Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate (ANMCS). >> Citeste
agerpres.ro