Multimedia

Conferința medicală "Zilele Spitalului Municipal Sf. Dr. Cosma și Damian" Rădăuți

Alte articole din Cercetare Data publicarii: Duminica, 27 Martie 2016

A fost creat în laborator cel mai mic genom al unui organism viu

laborator.jpgCercetătorii americani au creat în laborator cel mai mic genom viabil existent în natură, care conţine numărul minim de gene indispensabile pentru un organism să funcţioneze şi să se autoreproducă, noutate ştiinţifică care pătrunde în tainele creaţiei vieţii, prezentată într-un studiu publicat în revista americană “Science”.

Genomul sintetic al unui microb numit Syn 3.0 are doar 473 de gene. Prin comparaţie, o fiinţă umană are aproximativ 20.000 de gene, iar floarea japoneză numită “Paris japonica”, cu cel mai mare genom cunoscut, are de cincizeci de ori mai mult.

Echipa care a efectuat această cercetare este condusă de Craig Venter, pionier al secvenţierii ADN-ului care a creat în 2010 primul organism controlat printr-un genom sintetic. Cercetătorii care au reuşit să producă acest genom minimal nu au fost încă în măsură să determine funcţiile a 149 de gene din cele 473 de gene ale microbului, adică o treime din total.

Crearea acestei celule ar putea ajuta la înţelegerea funcţiei fiecărei gene absolut esenţiale pentru viaţă, consideră cercetătorii. "Cel mai bun mod de a înţelege viaţa este de a crea cel mai simplu genom", a explicat Craig Venter în cadrul unei conferinţe telefonice. "Dacă nu înţelegem cum zboară un Boeing 777, se pot îndepărta piesele una câte una până ce avionul nu mai poate zbura", a spus Venter.

Acesta a fost principiul pe care omul de ştiinţă şi echipa sa, între care s-a numărat şi Clyde Hutchison profesor la “J. Craig Venter Institute”, au utilizat-o în ceea ce priveşte genomul bacteriei Mycoplasma cunoscută pentru faptul că posedă cel mai mic genom dintre toate celulele vii capabile de auto-reproducere.

Ei au creat genomuri ipotetice minimaliste în opt segmente diferite pentru a testa şi determina genele esenţiale şi pe cele mai puţin importante. Potrivit lui Daniel Gibson, biolog acelaşi institut şi coautor al studiului, "aceste organisme sintetice ar putea fi foarte utile în multe aplicaţii din medicină, din biochimie, pentru biocombustibili, nutriţie şi agricultură".

Cercetarea efectuată de această echipă este considerată drept un progres semnificativ şi de către alţi oameni de ştiinţă. "Acesta este un pas important în crearea unei celule vii al cărei genom este definit pe deplin", a declarat Christopher Voigt, biolog la Massachusetts Institute of Technology (MIT) din Cambridge (SUA).

Adam Arkin, director al Institutului de Biologie Sintetică al Universităţii Berkeley din California, a afirmat că această cercetare va permite descoperirea pilonilor cheie ai genomului.

Potrivit lui Arkin, această lucrare "furnizează o reflecţie asupra modului de a proceda în cercetările noastre pentru a realiza o mai bună înţelegere a vieţii", în sens biologic.

Craig Venter este fondatorul Institutului pe care-i poartă numele (“J. Craig Venter Institute”) şi al “Synthetic Genomics”, o firmă de biotehnologie cu sediul în San Diego, California, mai notează agenţia France Presse. AGERPRES

Alte articole din Cercetare
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !

Newsletter