sante_intl.jpgDeclara Adrian Gagesch, Director General al companiei Sante International, in interviul acordat portalului www.MedicalManager.ro.

Acesta mentioneaza ca, pe langa produsele de inalta performanta pe care le comercializeaza, Sante International ofera clientilor sai si consultanta de rigoare, deoarece livrarea seaca a unor asemenea produse, fara sa fie dublata de un suport stiintific si tehnic, ar reprezenta un act steril.

– Domnule Adrian Gagesch, spuneti-ne pentru inceput care este obiectul de activitate al Sante International si caror segmente de piata va adresati.


– Sante International S.A. are ca obiect de activitate comercializarea de aparatura medicala pornind de la necesitatile concrete ale potentialilor beneficiari. Vreau sa spun ca activitatea de comercializare nu reprezinta un scop in sine, ci urmarim oferirea unor solutii personalizate, urmarim rezolvarea unor probleme. Principalul segment de piata caruia ne adresam este reprezentat de spitalele ce apartin sectorului public, fara a neglija insa initiativele private de anvergura din domeniu.

– Grupul tinta al Sante International este reprezentat de spitalele, clinicile private, policlinicile si cabinetele medicale din Romania. Care sunt produsele cu care veniti in intampinarea clientilor dumneavoastra?

– Portofoliul principal de produse este structurat pe trei grupe:

a) aparatura de laborator adresata laboratoarelor medii si mari;

b) dezinfectante pentru suprafete, instrumentar si tegumente;

c) produse destinate chirurgiei cardiovasculare (valve, conducte valvulate, sistem de ablatie a fibrilatiei atriale), cardiologiei interventionale (seturi introducatoare, ghiduri etc) si electrofiziologiei (diverse tipuri de catetere, stimulatoare cardiace, sistem de navigatie intracardiaca etc)

– Cu ce furnizori de aparatura medicala colaborati in activitatea desfasurata?

– Acest portofoliu de produse este rezultatul unui proces de selectie desfasurat pe parcursul celor aproape 20 de ani de functionare. Selectia a vizat atat gama de produse cat si producatorii. Rezultatul este urmatorul:

a) Produsele destinate laboratoarelor sunt fabricate de SIEMENS Healthcare Diagnostics Inc. SUA, care de cca 2 ani a absorbit trei producatori de marca: Dade Behring, Bayer si DPC;

b) Ecolab, divizia Hospital Products, SUA

c) St. Jude Medical, SUA, deschizator de drumuri in tehnologiile medicale cardiovasculare, lider global in aceasta industrie.

– Oferiti si consultanta de specialitate clientilor dumneavoastra?

– In primul rand, pornind de la principiul ca noi oferim solutii, primul pas il reprezinta activitatea de consultanta. In al doilea rand, domeniile abordate, prin produsele oferite de noi sunt prin excelenta tehnice. Livrarea seaca a unor asemenea produse fara sa fie dublata in permanenta de un suport stiintific si tehnic ar reprezenta un act steril.

– Piata de aparatura medicala din Romania este la acest moment puternic afectata de criza economica pe care o traversam. Care este stategia adoptata de dumneavoastra pentru contracara efectele crizei?

– As fi tentat sa spun ca in primul rand reducerea costurilor. Sigur, am facut si asta, dar am identificat modalitati inteligente. De exemplu, activitatea de service reprezinta o componenta importanta a costurilor; daca trebuie intervenit la Timisoara sa spunem, asta costa. Apelul meu catre departamentul nostru de service nu a ramas fara raspuns: au dezvoltat un soft care permite monitorizarea prin internet a aparatelor instalate; evident se scutesc astfel multe deplasari.

As spune insa ca mai importante sunt strategiile de marketing. Semnarea contractului cu Siemens reprezinta pentru noi o oportunitate fantastica. Odata cu dobandirea unor noi linii de produse s-au deschis tot atatea perspective.

Desigur, nu putem neglija conjunctura economico-financiara in care suntem obligati sa ne desfasuram activitatea. Nu este usor sa-ti platesti coerent datoriile catre stat in conditiile in care incasarile sunt incoerente. Aceasta a condus la o abordare mai precauta a potentialilor beneficiari. Evident asteptam cu mare interes aplicarea masurilor de stimulare a mediului de afaceri propuse recent de guvern.

– Ce considerati ca primeaza in fata clientilor dumneavoastra: calitatea produselor pe care le comercializati sau preturile mici?

– Categoric calitatea, la un pret optim. Atentie, vorbesc de clientii nostri; noi ne alegem clientii!

– In incheiere, va rog sa ne spuneti cateva cuvinte despre planurile si obiectivele Sante International pentru perioada urmatoare.

– Obiectivele noastre sunt direct conectate la evolutia, tendintele si orientarea segmentelor de piata carora ne adresam. Pornind de la necesitatea eficientizarii activitatii spitalelor vom actiona in acest sens prin mijloacele noastre. Se cunoaste, de exemplu, ca un diagnostic mai precis si mai rapid are efecte benefice atat asupra pacientului cat si in bugetul spitalului (reducerea zilelor de spitalizare, aplicarea din prima zi a unei medicatii adecvate etc.). Apar in permanenta parametri noi cu relevanta crescuta asupra unei anumite patologii. Imi vine acum in minte cazul celor doua paciente cu septicemie de la un anumit spital din Bucuresti. Ce bine ar fi fost daca in spitalul respectiv s-ar fi putut doza Procalcitonina, parametru biochimic direct corelat cu severitatea infectiei bacteriene (in asemenea cazuri, fiecare ora de intarziere a tratamentului adecvat creste probabilitatea decesului cu 7,6 % ). Avem nevoie de metode de diagnosticare mai bune si mai rapide. Inca la noi se vorbeste putin de diagnostic molecular. Asta ne propunem sa facem.